Programmera Larm dosa volvo v70 -98

Industry Alfa Romeo 166
26 oktober 2016 · 310 Inlägg

Köpt mig en vinterpulka som sakna larmdosa så var förbi och köpte en beg idag. Läste på ett forum att man kunde testa med att slå av och på tändningen 5 gånger och sen trycka på en av dom 3 knapparna men inte fasen funka det inte. Ringde då Volvo och dom skulle ha 2000kr för att programmera!!!! trodde han skämtade.. Finns det verkligen inget annat sätt? De nr som står bak på dosan heter 9184784 och det är förvisso till en S70. Min motor kod heter B5254S och då står det att man ska ha 9184603 dosa. men kan de spela nån roll då?

Ford Focus (2015)
Brådhis * Voff voff *
26 oktober 2016 · 10 206 Inlägg

Consan skrev:
Köpt mig en vinterpulka som sakna larmdosa så var förbi och köpte en beg idag. Läste på ett forum att man kunde testa med att slå av och på tändningen 5 gånger och sen trycka på en av dom 3 knapparna men inte fasen funka det inte. Ringde då Volvo och dom skulle ha 2000kr för att programmera!!!! trodde han skämtade.. Finns det verkligen inget annat sätt? De nr som står bak på dosan heter 9184784 och det är förvisso till en S70. Min motor kod heter B5254S och då står det att man ska ha 9184603 dosa. men kan de spela nån roll då?

Du måste programmera den med Volvos dator, ja. 2000:- låter dyrt. Antingen missförstod dom dig eller så får du ringa runt.

Vad det gäller din larmdosa så misstänker jag att det, om jag nu minns rätt, är skillnad på 97-98 och 99-00. Så kolla så du inte köpt en dosa till en nyare då.

Är du säker på att bilen har larm? Du kan inte få tag i en av dom gamla larmdosorna som har hört till den bilen...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Industry Alfa Romeo 166
26 oktober 2016 · 310 Inlägg

Enligt tidigare ägare så ska den vara utrustad med alarm men han hade inga larm dosor. Har den där lilla röda led lampan fram i instrumenten, dock lyser den inte. Jag kollade om dosan som jag köpt som heter 9184784 och den ska funka till min bil enligt denna sida http://www.volvopartswebstore.com/showA … evel=24683
Men nånting måste de ju betyda om bildelsbasen vill att jag köper dosan som heter 9184603.

Senast redigerat av Consan (26 oktober 2016)

Ford Focus (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang