Audi A6 2014

audi-A_4
31 oktober 2016 · 74 Inlägg

Hej gott folk

Jag har precis köpt en A6a som jag tänkte börja styla och hade diverse frågor och funderingar. Kom gärna med tips och förslag på vad jag kan göra för skoj med den.

I dagsläget är den så normal man kan få den utvändigt så jag vill pimpa upp den lite, tänkte göra följande grejer:

- Dens chassi är vanlig, alltså är den inte sänkt så jag tänkte sänka den något inför sommaren. Har  vi någon här inne som har gjort detta och som skulle kunna berätta vad det kan kosta samt om det är bra överhuvudtaget att göra det.

- Tänkte byta ut fronten mot följande: https://www.blocket.se/vastmanland/Audi … 5.htm?sa=1

- Har hittat ett par 19" Rs6 fälgar som jag verkligen vill ha men navmåttet på den är 57,1 medan jag har 66,6 på min bil. Ska jag vänta tills jag hittar "rätta" fälgar eller ska jag köra ändå? Vidare så har jag läst att det kan vara slitigt att ha allt för stora fälgar på bilen. Ligger det någon sanning i det eller är det bara bs?


Ursäkta det långa inlägget.

Hälsningar
K

Superb-linkan
19 november 2016 · 275 Inlägg

En sänkning är ju alltid trevligt. Där finns det olika alternativ, sänkfjädrar på original stötdämpare, väghållningskit typ sportchassi. Sen coilovers om man vill justera i höjd. Airride är ett alternativ dock lite mer kostsamt.
Fälgarna ör ju ingen ide att köpa om dom inte passar. Finns tusentals fälgar till din bil om du söker runt lite!
Styling är helt personligt så den ända som kan bestämma hur det ska se ut är du.

Jag hade tonat rutor, sänkt, gått upp några tum i fälgar. Efter det skulle jag gå vidare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang