Dåligt ljud original v70 -99

rehborG Driftmeister
12 november 2016 · 218 Inlägg

Kopplat in en kenwood via en 6 pols konverterare till original slutsteget anslutet till lågnivå på stereo i en v70. Men ljudet är riktigt dåligt i mina öron, finns en del bas men låter som att diskanten är nere på -10. Har testat ställt in via preset och de flesta inställningar på stereon men kan inte få det att låta ens någorlunda rent. Är det riktigt dåligt ljud i dem original eller är det något jag missat?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
jespero97
5 januari 2017 · 7 Inlägg

Min erfarenhet är det bra ljud i dom för att vara original smile

Swedenrockers Living life on two wheels.....
8 januari 2017 · 835 Inlägg

Allmäna rekommendationen är väl vanligtvis att man avaktiverar alla "ljudförbättrande" funktioner på huvudenheten  och börjar från noll med en rak kurva, inte ställer brantheten på eventuella filter för tvärt och inte delar frekvenser med filter FÖR nära ELLER långt ifrån varandra till de olika systemen så att systemen har en chans att spela IHOP.
Är någon/några högtalare utbytta så skulle jag börja med att kolla fasningen vänster/höger, fram/bak. Använd balans/fader för att konstatera det, kan vara svårare på högre frekvenser att höra det och då får man kolla det visuellt med inkopplingen av kablarna.

Eventuellt om några högtalare är utbytta så sitter det kanske filterlådor i systemet med möjlighet att ställa delning och framförallt diskantnivåer.

Originalljud i en V70? Ja, hur långt är det där snöret som alla jämför med?
Finns bättre och det finns sämre.

Vad satt det för huvudenhet i innan, och vilken Kenwood-modell blev det nu?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang