Varvtalsmätare visar för lågt varvtal och oljetryckslampan börjar lysa på golf 2a när bilen blir varm.

Palicuse
15 november 2016 · 1 129 Inlägg

Jag bytte nyligen mätarhus på min golf 2a i huvudsak för hastighetsmätaren inte visade rätt. När jag skrev in det artikelnummer som stod på mitt gamla mätarhus på bildelsbasen så visades bara mätarhus som inte var likt det jag hade. Så jag fick chansa på ett som såg likt ut istället.

När jag monterade det inköpta mätarhuset så var det i princip bara hastighetsmätaren som pendlade upp o ner mellan ca 30-60 km/h. Men efter ett tag så började oljetryckslampan lysa. Så jag byte den givaren och löste troligen det felet den gången. Men ungefär efter att jag oxå byte tempgivaren så tempmätaren visade rätt och bilen blev varm så började oljetrycksgivaren plötsligt lysa. Samt att varvtalsmätaren visar för lågt varv.

När bilen är kall och det är kallt och blött ute så funkar allt som det ska. Men är det varmare o torrare ute så kommer problemet direkt fast att bilen är kall.

Finns det nån lösning på detta problem eller är det ny jakt på mätarhus om gäller?. Har inte fått tag i nån kopplingsschema eller så för att kunna undersöka mätarhuset.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang