Peugeot 206- underkänd besiktning

Garagen
17 november 2016 · 83 Inlägg

Avgasröret har läckage. Frågade en verkstad vad det kan kosta att fixa det, fick ett pris på 3400kr 😞

Strålkastare halvljus ur funktion, åtgärda det 3-400kr sa verkstaden.

Är det svårt att byta lampan själv?

Ska jag söka upp en arabisk verkstad som kan fixa avgasröret för en tusenlapp?😂

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 november 2016 · 17 478 Inlägg

Garagen skrev:
Avgasröret har läckage. Frågade en verkstad vad det kan kosta att fixa det, fick ett pris på 3400kr 😞

Strålkastare halvljus ur funktion, åtgärda det 3-400kr sa verkstaden.

Är det svårt att byta lampan själv?

Ska jag söka upp en arabisk verkstad som kan fixa avgasröret för en tusenlapp?😂

Byta lampa är nog lite pilligt men ska gå att göra själv.
Det beror på var avgasläckan sitter och hur resten ser ut. Ska det svetsas så får det gärna finnas något att svetsa i.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Garagen
17 november 2016 · 83 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Garagen skrev:
Avgasröret har läckage. Frågade en verkstad vad det kan kosta att fixa det, fick ett pris på 3400kr 😞

Strålkastare halvljus ur funktion, åtgärda det 3-400kr sa verkstaden.

Är det svårt att byta lampan själv?

Ska jag söka upp en arabisk verkstad som kan fixa avgasröret för en tusenlapp?😂

Byta lampa är nog lite pilligt men ska gå att göra själv.
Det beror på var avgasläckan sitter och hur resten ser ut. Ska det svetsas så får det gärna finnas något att svetsa i.

Det var röret på avgasröret som har gått sönder. Med material o jobb landar på 1600kr lampan 300kr totalt 1900kr ok tycker jag?

Evildan
17 november 2016 ·

Du måste räkna med transportkostnaden för att förlytta bilen till en Arabisk verkstad, båt över Medelhavet är kostsamt.

spillolja
17 november 2016 · 4 025 Inlägg

Vad kostar detta avgasrör hos mister-auto eller bildelaronline24 (autodoc)  alt. ebay.co.uk ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Slash Saabifierad
17 november 2016 · 2 026 Inlägg

Hur är avgasröret skadat? hänger avgasröret eller är det rosthål i någon skarv? är det något rosthål finns det avgasbandage och avgasmassa att sätta dit, tar ca 10 minuter i en gör-det-själv-hall.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
spillolja
18 november 2016 · 4 025 Inlägg

Evildan skrev:
Du måste räkna med transportkostnaden för att förlytta bilen till en Arabisk verkstad, båt över Medelhavet är kostsamt.

Han syftade nog på Achmeds Bilservice och Kebab

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang