Glödhett grenrör/turbo/downpipe

hozzter
17 november 2016 · 95 Inlägg

Tjena! Har en Volvo 945 ltt-96 som blir galet varm, väldigt snabbt. Inom bara några minuter av körning så glöder hela grenröret samt turbo och downpipe. Vad tror ni kan fela? Katten är det inte då den redan är rensad helt och hållet.           Kan även passa på att nämna att den inte laddar som den ska, vad bör man kika på först ? Mvh Dennis.

Senast redigerat av hozzter (17 november 2016)

Marlboroman
17 november 2016 · 8 233 Inlägg

Kollat så att kammen sitter rätt i förhållande till vevaxeln?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
hozzter
17 november 2016 · 95 Inlägg

Marlboroman skrev:
Kollat så att kammen sitter rätt i förhållande till vevaxeln?

Nej det har jag inte gjort, är inte så värst kunnig. Hur gör jag det? Vet inte ens hur man ställer motorn i tdc faktiskt. Tackar för svar, mvh

simlar
18 november 2016 · 5 525 Inlägg

Känn även på turbons kompressorhjul, går det tungt så är turbon dåligt och ger då ett kraftigt mottryck vilket skapar mycket värme.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
mats757
18 november 2016 · 914 Inlägg

Är det överhuvudtagt någonting fel?
Är du säker på att det inte är normalt?

Mats

M-Thooor
18 november 2016 · 410 Inlägg

Kan vara så att tändkablarna sitter i fel ordning när allt glöder även vid normal körning, kolla det smile

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
Christian S
18 november 2016 · 4 816 Inlägg

mats757 skrev:
Är det överhuvudtagt någonting fel?
Är du säker på att det inte är normalt?

Mats

om det glöder efter bara några minuters normal körning är något fel, om det därimot bara är varmt är det normalt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
hozzter
5 december 2016 · 95 Inlägg

Det blir att glöda om hela paketet så attsäga alldeles för fort, så något är galet ja. Inget som påverkar hur bilen går vad man märker men det ska ej bli sådär varmt så snabbt, inge snack om saken. Tacksam för svar mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang