Fjäder fram av en liten bit i slutet. Kan man kapa den andra och få godkänt i besikting?

caromania Forummoderator
25 november 2016 · 9 296 Inlägg

Nu har väl kanske detta löst sig, men ja jag håller på den sidan som råder att man ska byta en brusten fjäder snarare än att kapa den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
zemet
28 november 2016 · 4 030 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Finns inte en chans i världen att man kan kapa en fjäder som gått av och få den att sitta stadigt fast mot nedre tallriken! Den kommer för det första bara att ligga mot nedre tallriken på en väldigt liten yta och för det andra kommer fjädern att vilja vrida sig i nedre tallriken med följd att den kan lossa och sprätta iväg. Som de andra sagt så har en fjäder fruktansvärt stor kraft och kan skära sönder däck och skärm om den lossar och far i väg.
Så för höge F...sätt dit nya fjädrar!!!!

Vad är det för påhitt?
Jag ifrågasätter inte kraften i fjädern utan ditt påstående om att fjädern inte skulle gå att sätta stadigt fast mot nedre tallriken.

Går väldigt enkelt att fästa mot nedre tallriken med hjälp av en rörklämma.

jaka54
28 november 2016 · 5 680 Inlägg

Hej!
För höge farao! Man byter fjädrar om de går av!

Senast redigerat av jaka54 (28 november 2016)

zemet
28 november 2016 · 4 030 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
För höge farao! Man byter fjädrar om de går av!

Varför köpa nya fjädrar och betala flera tusen och allt jobb med att byta dom ifall bilen man äger inte är speciellt mycket värd?

Jag hade alla dagar i veckan bara kapat bort lite på bägge fjädrar om det var en billigare bil.
Man sparar tid, pengar och det går dessutom utmärkt att lösa det på detta vis.

mekkarn
29 november 2016 · 225 Inlägg

Här har det hänt grejer smile
Min tanke var att kapa fjäderna, men då jag insåg att jag då kunde få nerslag på båda fjädrarna så köpte jag ett fjäderben och bytte hela benet. Det var inte lätt men jag hade hjälp av en kompis:)
Vad gäller frågan om det funkar att kapa eller ej så håller jag med dom som säger att det går att göra, nu blev det inte så denna gång.
Tack iallafall allihopa för alla svar !!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang