Led ramp köp /hur man ska koppla in den?

All3xx
21 november 2016 · 28 Inlägg

Tjenare! Hittade  en 50" ledramp som jag blev intresserad utav, och tänkte fråga er om hjälp med att koppla in den och är det ett värt köp.

Har 5 st bosch big knick extraljus för tillfället men vill se mer åt sidorna så tänkte att en ledramp skulle ju va perfekt. Men sen vet jag inte hur man ska koppla in ledrampen samt orkar mitt 95ah batteri driva alla 5 extra ljus samt en ledramp på 288w? Sen har bilen bara en 55ah generator.

Så hur är det vettigast att koppla ledrampen? Skulle man kunna ta och koppla in ledrampen till extraljusen för smidigast inkoppling?

Hur skulle ni rekommendera med att koppla in ledrampen?


Här har ni självaste led rampen som jag hitta

http://iyouwebuy.se/ny-bojd-288w-led-ra … Aky88P8HAQ

Tack för svar smile

Brådhis * Voff voff *
21 november 2016 · 10 279 Inlägg

På en så´n ramp behöver du inte vara orolig för att den ska dra några 288W...

Förövrigt är det svindyrt med 1999:- för den... Här kostar den under 700:-!

http://www.ebay.com/itm/50in-288W-EPIST … mp;vxp=mtr

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (21 november 2016)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
simlar
21 november 2016 · 5 525 Inlägg

Koppla in ledrampen precis som ett extraljus.

Däremot lär du inte märka nåt, 5st big knick lyser mer än tillräckligt brett om man ställer in dom ordentligt.
Kör själv med 3st big knick och lyser utan problem tillräckligt i dikena, det ledrampen lyser upp är så pass nära bilen så man hinner inte reagera om ett djur dyker upp där när man kör i landsvägshastighet.

55A generator är lite klent för så mycket lyse, antar du även har baslåda på det.
Räkna inte med att generatorn kommer orka ladda som den ska så länge, har själv bränt 4st 55A generatorer pga 3x100W extraljus och 500W baslåda.
Generatorerna har då efter dom bränts laddat 12-12,5 istället för 14-14,5V så bilen gick att köra utan att laddningslampan lyste men varje motorstart tömde batteriet mer och mer tills bilen ej gick att starta längre.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
All3xx
21 november 2016 · 28 Inlägg

simlar skrev:
Koppla in ledrampen precis som ett extraljus.

Däremot lär du inte märka nåt, 5st big knick lyser mer än tillräckligt brett om man ställer in dom ordentligt.
Kör själv med 3st big knick och lyser utan problem tillräckligt i dikena, det ledrampen lyser upp är så pass nära bilen så man hinner inte reagera om ett djur dyker upp där när man kör i landsvägshastighet.

55A generator är lite klent för så mycket lyse, antar du även har baslåda på det.
Räkna inte med att generatorn kommer orka ladda som den ska så länge, har själv bränt 4st 55A generatorer pga 3x100W extraljus och 500W baslåda.
Generatorerna har då efter dom bränts laddat 12-12,5 istället för 14-14,5V så bilen gick att köra utan att laddningslampan lyste men varje motorstart tömde batteriet mer och mer tills bilen ej gick att starta längre.

Jo nå 5st lyser på ganska bra men skulle just vilja ha dedär lilla extra och det hade ledrampen vart bra till.

Jo som du säger att generatorn lär brännas efter ett tag, desutom är det en D24 motor men har försökt leta efter mycket större generatorer men det är omöjligt just till d24 motorn... Minst 80ah generator

Djo
22 november 2016 · 10 157 Inlägg

80AH generator och dubbla batterier så är det inga problem alls hade ett 65 AH + 95 AH i skuffen på 65AH generator och då vart det inga ström dippar så då är det lungt smile

Hade 6 xenon extraljus och både baslåda och fronstsystem på steg i 240in så smile

Att blanda batterier sägs inte vara bra men fungerade finfint för mig i flera år så smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang