Köpråd önskas!

Patriszija
21 november 2016 · 14 Inlägg

Önskar köpråd för bil i prisklass 70-100k. Halvkombi helst. Billig i drift utan att vara för slö. Vill kunna ha t.ex paraplysulky o bagaget och två bilbarnstolar (bakåtvända) i baksätet. Inte för tråkig att titta på varken på insidan eller utsidan. Bilar jag kollat lite extra på är ford focus 2013 diesel, opel astra turbo bensin 2010 och 2013, seat toledo 2013. Vad kan jag mer kika på?

dasboot
21 november 2016 · 441 Inlägg

Spontant så halvkombi och bakåtvända stolar är inte något jag hade gjort. Köp en beg skoda superb och lev med den tills barnen är frammåtvända.

Patriszija
21 november 2016 · 14 Inlägg

#2 Ena är snart 5 så kan ju sitta framåt egentligen. Bara jag som envisas med att sålänge de får plats bakåt så ska de vara så haha. Läste nånstans att ford focus 2013 inte hade någt fäste öht för bilstolsremmar, stämmer detta? Vi ska åka och provköra nån dag på olika bilfirmor. Tycker de funkar bra bakåtvänt i mina föräldrars bmw 120d-13 så då borde de ju funka med någon annan halvkombi smile

Patriszija
21 november 2016 · 14 Inlägg

Haha 100k sek tyvärr ;D. Jag vägrar renault, haft en scenic och fulare får man ju leta efter smile. Ingen kvalité. Vill helst inte att bilen jag köper ska ha rullat mer än max 6k mil också haha smile. C4 är väl lite samma skit? Eller? smile Vill inte behöva köpa ny bil om ett par år.

Patriszija
21 november 2016 · 14 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Ok...Kan du tänka dig att rulla omkring i en Toyota Prius? De påstås vara billiga i drift, jag vet inte, har aldrig ägt en, kommer aldrig äga en heller. Behöver du mer plats så finns den i en större variant, nämligen Prius+.

Haha nej aldrig i livet ^^! Verkar vara en svår prisklass att hitta något i..

Patriszija
21 november 2016 · 14 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Ok, det var faktiskt en seriös rekommendation med tanke på 2 barn, billig i drift osv. Trodde att du kanske föredrog att åka bil mer än att köra bil så att säg. Körgladare bilar hittar du hos de tyska, i första hand kanske en BMW 1-serie? Men jag hade nog kikat på en större bil än 1-serien, i BMW's fall 3-serien. Skoda Octavia är väl oxå en modell som finns med roligare motorer. Sen har du Mazda 3, Honda Civic, Toyota Auris o kanske nån Hyundai? Det finns mycket att välja på.

Bmw är dyra i försäkring mm. Honda civic har jag kikat lite på men sambon vill juha den coolare versionen och då stiger ju priset haha. Jag försöker hitta en Toyota i den prisklassen men hittar inga (på blocket), får ringa runt till bilhandlare o höra vad de har inne smile. Tack för tipsen!

SportPilot Ubåtsingenjör
22 november 2016 · 7 231 Inlägg

Patriszija skrev:
#2 Ena är snart 5 så kan ju sitta framåt egentligen. Bara jag som envisas med att sålänge de får plats bakåt så ska de vara så haha. Läste nånstans att ford focus 2013 inte hade någt fäste öht för bilstolsremmar, stämmer detta? Vi ska åka och provköra nån dag på olika bilfirmor. Tycker de funkar bra bakåtvänt i mina föräldrars bmw 120d-13 så då borde de ju funka med någon annan halvkombi smile

En kollega har en focus från 2014, den är tyvärr inte rymligare i baksätet än vad min i10 är...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Patriszija
22 november 2016 · 14 Inlägg

CHEEVA skrev:

Patriszija skrev:
#2 Ena är snart 5 så kan ju sitta framåt egentligen. Bara jag som envisas med att sålänge de får plats bakåt så ska de vara så haha. Läste nånstans att ford focus 2013 inte hade någt fäste öht för bilstolsremmar, stämmer detta? Vi ska åka och provköra nån dag på olika bilfirmor. Tycker de funkar bra bakåtvänt i mina föräldrars bmw 120d-13 så då borde de ju funka med någon annan halvkombi smile

En kollega har en focus från 2014, den är tyvärr inte rymligare i baksätet än vad min i10 är...

Jag får dra med mig en bilstol och testa haha smile. Gillar forden grymt mycket i allt annat!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 november 2016 · 17 478 Inlägg

Haft en Hyundai i30 1.6 crdi halvkombi -08. Med 110Hk diesel är den en pigg rackare som dessutom klarar sig på runt en halvliter per mil. Skatten är låg dessutom om man köper en 90hk (miljöbil) och chippar den. Vi var 2 vuxna och 3 barn och det gick bra i nödfall.

En sådan får du för din budget. Åk till en handlare och prova innan du lyssnar på andra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Patriszija
22 november 2016 · 14 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Haft en Hyundai i30 1.6 crdi halvkombi -08. Med 110Hk diesel är den en pigg rackare som dessutom klarar sig på runt en halvliter per mil. Skatten är låg dessutom om man köper en 90hk (miljöbil) och chippar den. Vi var 2 vuxna och 3 barn och det gick bra i nödfall.

En sådan får du för din budget. Åk till en handlare och prova innan du lyssnar på andra.

Tack för tipset! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang