Rns510

likor
22 november 2016 · 74 Inlägg

är det värt att slänga in en RNS510 i bilen?  ni som har en sån i bilen vad tycker ni?

hur står den sig mot en vanlig gps?  fördelar/nackdelar. 

behöver verkligen hjälp med att bestämma mig

Soulman
22 november 2016 · 1 271 Inlägg

RNS 510 är en dinosaurie. Sista årsmodellen har väl en ssd disk istället för hdd så den kanske är lite snabbare. Det finns eftermarknadsenheter du kan titta på, allt kokar ned till vad du vill betala.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
likor
23 november 2016 · 74 Inlägg

Soulman skrev:
RNS 510 är en dinosaurie. Sista årsmodellen har väl en ssd disk istället för hdd så den kanske är lite snabbare. Det finns eftermarknadsenheter du kan titta på, allt kokar ned till vad du vill betala.

har du några tips på eftermarknadsenheter?

it_mutt Avstängd
23 november 2016 · 10 388 Inlägg

Vill du ha så mycket funktioner som möjligt så ta en titt på google. Typ "RNS 510 Android" eller liknande. Lär väl ge en hel hög träffar på AE.

- - Edit - -

Var ju tvungen att ta en titt. O jodå; exempelvis; https://www.aliexpress.com/store/produc … 01014.html

Kvalitétsmässig? Ingen aning. Har kört en del "kinaenheter" och de har varit "helt ok". Inte Pioneer-klass eller så, men absolut dugligt.

Senast redigerat av it_mutt (23 november 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Soulman
23 november 2016 · 1 271 Inlägg

Pioneer har en plug and play, en annan populär är Zenec. Kenwood tror jag har bilanpassade också. Kinagrejer finns det gott om på Ebay och Aliexpress. Bestäm dig för vad det får kosta och vilka funktioner du värdesätter.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
it_mutt Avstängd
23 november 2016 · 10 388 Inlägg

Soulman skrev:
Pioneer har en plug and play, en annan populär är Zenec. Kenwood tror jag har bilanpassade också. Kinagrejer finns det gott om på Ebay och Aliexpress. Bestäm dig för vad det får kosta och vilka funktioner du värdesätter.

Har inte Pioneer två t.o.m? AVIC-F9110BT och AVIC-F9210BT? Eller där är kanske någon skillnad i passform osv som jag inte riktigt greppat när jag hoppat rundor. Möjligt det finns fler dessutom

Vet dock att sist (och det var inte "igår") jag såg priser på dessa så låg de närmare 10K nya. Nu är ju iofs inte Zenec heller gratis.

Men precis som du påpekar; det handlar lite om vad man är ute efter och ja, givetvis; vad det får kosta. Rent "finessmässigt" kontra pris, vinner väl kinapryttlarna. Ljudmässigt...mnjaäe, men, sen är frågan om det är något som gör någon skillnad (givetvis gör det det, jag menar snarare; hur "grinig" man är med ljudet).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
vw_viktor
24 november 2016 · 8 Inlägg

Jag kör med en Androidstereo från Joying. Fördelen med den är att du inte är låst till en viss GPS och passar snyggt in också. Kolla mer på joying.com

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221261/221261-5d35b408aec40ea7a54298685fa71c21.jpg

Senast redigerat av vw_viktor (24 november 2016)

it_mutt Avstängd
24 november 2016 · 10 388 Inlägg

vw_viktor skrev:
Jag kör med en Androidstereo från Joying. Fördelen med den är att du inte är låst till en viss GPS och passar snyggt in också. Kolla mer på joying.com

http://www1.garaget.org/gallery/images/222/221261/221261-5d35b408aec40ea7a54298685fa71c21.jpg

Ja...det där är ju en "typisk kinaenhet", var man köper den kan ju kvitta lite.

Adressen är dock; https://www.carjoying.com/ smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spillolja
24 november 2016 · 4 025 Inlägg

Dom här orginalnavigatorerna år ibland populära hos utlänska ligor som snor dessa, man skulle kunna ta bort ramen runt denna och sätta en klick karosserilim på varje torx-skruvskalle för att evt. sinka för en potentiell tjuv

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang