Seat leon cupra för många mil?

mikt
25 november 2016 · 14 Inlägg

Är väldigt intresserad av en cupra! Det är en 07a! Det ända är att den nästan gått 16000 mil! Dock så är serviceboken komplett ifylld samt att den gick fint i motor o låda. Vågar man köpa en sån här bil med så många mil?

Tack

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 november 2016 · 4 917 Inlägg

Utan vidare!
Men se till att pruta, och det rejält..
Låtsas att du är kunnig..
Det gäller att få ett övertag på säljarn om man ska få det billigare..
Men har den rackarn skrivit p o k, då är det kört me prutningen alltså..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Tobzter
25 november 2016 · 3 145 Inlägg

16000mil e väl inget egentligen tycker jag. Om det speglar priset dvs.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
mikt
25 november 2016 · 14 Inlägg

tommen1 skrev:
Utan vidare!
Men se till att pruta, och det rejält..
Låtsas att du är kunnig..
Det gäller att få ett övertag på säljarn om man ska få det billigare..
Men har den rackarn skrivit p o k, då är det kört me prutningen alltså..

Okej! Där är dock en bilfirma som säljer den! Dom vill ha 79990 för den! Kunde få med vinterdäck i det priset!

caromania Forummoderator
25 november 2016 · 9 296 Inlägg

Nej 16.000 ska inte vara några problem alls för drivlinan. Mer problem är det egentligen i en litet enklare bil att någon suttit länge och kört. Kolla förarstolens kondition, dörruppslag, fälgar som är skrapade... Sånt skit som är tråkigt att se men som man måste leva med.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
mikt
25 november 2016 · 14 Inlägg

caromania skrev:
Nej 16.000 ska inte vara några problem alls för drivlinan. Mer problem är det egentligen i en litet enklare bil att någon suttit länge och kört. Kolla förarstolens kondition, dörruppslag, fälgar som är skrapade... Sånt skit som är tråkigt att se men som man måste leva med.

Såg väldigt fin ut i lack och inredning! Ser inte ut o gått så långt ! Glömmde dock bort att bilen är chippad från 240 till 270hk är detta negativt för motorn?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 november 2016 · 4 917 Inlägg

Alla vet väl att säljarna får provision.
Säkerligen har dom lagt på minst 10-15% på priset, så där har du prutmånen..
Om man är en angelägen köpare så märker såklart försäljaren det.
Gå in några gånger och titta på andra bilar och när du visar intresse för nämnda kärra, så säger du att hade den kostat 10k mindre så hade du köpt den.
DOM är ju lika fräcka med sina pålagor, så varför ska man inte vara lite fräck o pruta?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
dasboot
25 november 2016 · 441 Inlägg

Milen är ju inte heller allt. Tar hällre 16 000mil landsväg än 10 000mil stadstrafik i sthlm med dåliga vägar, köer, sjukt mycket salt och grus på vägarna under vintern.

Evildan
26 november 2016 ·

SEAT Leon och Cupra dessutom, jojo det är en berg och dalbana hur dom är monterade, vissa är ihopsatta på det vis som VAG önskar, lite halvdant, medans några är byggda av samma packade chimpanser som slår ihop DSG-lådorna.
Hittar du ett korrekt monterat exemplar är den maskinellt lika bra som vilken annan oilsludgande turbo VAG.
Full servicebok, enligt VAG:s intervall eller gjort enligt vettig intervall?
Inredningsdetaljer brukar kunna trilla isär på SEAT, speciellt dom märkesspecifika är inte sällan av samma sköra plast som det Spaniens grannland på andra sidan Atlanten använder alltså av spröd kvalitet med bortfallande symboler/text.
Växellådor, 6vxl manuellt med en ofta skorrande 2a efter mycket rödljuslek mot budbilar och annat som skall övervinnas.
Chiptrimm som bonus för att säkerställa att en redan känslig drivlina och framvagn ska lämna in tidigare än det normalt tidiga.

Köpråd från mig är alltså, nej för bövelen om du inte gillar att skruva eller har ett väl tilltaget underhållskonto och då menar jag inte att gå på Wallmans utan till bilen.

Senast redigerat av Evildan (26 november 2016)

Evildan
26 november 2016 ·

Alla vet väl att alla säljare inte har provision och att mängden luft i priset är varierande, men givetvis ska man försöka pruta även på ett bra pris.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 november 2016 · 17 470 Inlägg

mikt skrev:

caromania skrev:
Nej 16.000 ska inte vara några problem alls för drivlinan. Mer problem är det egentligen i en litet enklare bil att någon suttit länge och kört. Kolla förarstolens kondition, dörruppslag, fälgar som är skrapade... Sånt skit som är tråkigt att se men som man måste leva med.

Såg väldigt fin ut i lack och inredning! Ser inte ut o gått så långt ! Glömmde dock bort att bilen är chippad från 240 till 270hk är detta negativt för motorn?

Chippad? Den är det om det finns papper på det. Annars inte. Kolla bilen på biluppgifter.se
Kolla även upp firman som säljer bilen. En burkhandlare med ca 10-20 bilar ger ingen garanti alls. (De säger att de gör det, men glöm det)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang