Evildan
26 november 2016
·
SEAT Leon och Cupra dessutom, jojo det är en berg och dalbana hur dom är monterade, vissa är ihopsatta på det vis som VAG önskar, lite halvdant, medans några är byggda av samma packade chimpanser som slår ihop DSG-lådorna.
Hittar du ett korrekt monterat exemplar är den maskinellt lika bra som vilken annan oilsludgande turbo VAG.
Full servicebok, enligt VAG:s intervall eller gjort enligt vettig intervall?
Inredningsdetaljer brukar kunna trilla isär på SEAT, speciellt dom märkesspecifika är inte sällan av samma sköra plast som det Spaniens grannland på andra sidan Atlanten använder alltså av spröd kvalitet med bortfallande symboler/text.
Växellådor, 6vxl manuellt med en ofta skorrande 2a efter mycket rödljuslek mot budbilar och annat som skall övervinnas.
Chiptrimm som bonus för att säkerställa att en redan känslig drivlina och framvagn ska lämna in tidigare än det normalt tidiga.
Köpråd från mig är alltså, nej för bövelen om du inte gillar att skruva eller har ett väl tilltaget underhållskonto och då menar jag inte att gå på Wallmans utan till bilen.
Senast redigerat av Evildan (26 november 2016)