Trögstartad Nissan Terrano II 2,4 Bensin.

Kanalenn
28 november 2016 · 5 Inlägg

Tjena
Jag har en Nissan Terrano II -97 bensin som ofta är väldigt trög att starta. Har bytt rotor, fördelare, tändstift, tändkablar, bränslefilter. Efter jag bytte kablar så började bilen gå väldigt bra mot tidigare då den ofta gick och ryckte. Problemet är nu att den ofta är väldigt trögstartad. Jag har tidigare haft problem med tändlåset då det klickad ibland när jag försökte starta. Jag monterade då en startknapp  via ett relä som aktiverar startmotorn efter att jag vridit på tändlåset. Frågan är nu om det kan vara så att motorn inte får rätt bränsleblandning just i startögonblicket då jag inte använder startnyckeln utan min startknapp? Det kan ju vara så att den ställer in insprutningen  i något visst läge just i startögonblicket. Är det någon som vet något om detta skulle jag bli glad.

zzr94092
28 november 2016 · 4 388 Inlägg

Kan inte bero på startknappen du satt dit.
Mät bränsletrycket först och ev,felcoder.
Kan ju åxxå vara så att starten fältar,kan bli hopplöst att få igång bilen.

Kanalenn
28 november 2016 · 5 Inlägg

zzr94092 skrev:
Kan inte bero på startknappen du satt dit.
Mät bränsletrycket först och ev,felcoder.
Kan ju åxxå vara så att starten fältar,kan bli hopplöst att få igång bilen.

Fick bara för mig att motorn  beter sig annorlunda "startar mer distingt" när man vid få tillfällen lyckas starta med  nyckeln och startar jag med knappen så när den går igång så känns det som den starta lite segt.
Måste försöka kolla felkoder, visste faktiskt inte att det fanns felkoder på denna bil.
Startmotorn är det inget fel på, bra snurr på denna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang