Fixa mina dörrhandtag

RockerSwe
4 december 2016 · 18 Inlägg

jag har precis köpt en Volvo V50. Bilen är lite sliten för att ägaren innan har inte varit så försiktig.
Jag hade tänkt börja med dörrhandtagen. De är buckliga och repiga. Jag ska lacka om dem, men undrar om det går att spackla på handtagen. Eller kommer det inte hålla i längden? Hur kan man göra för att få bort små jack? De är gjorda i aluminium.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 december 2016 · 4 917 Inlägg

Det enda riktiga är att byta det man inte tycker om..
Man kan såklart reparera med tigsvets och aluminiumtillsats och sen slipa ner men det är inte försvarbart.
Kolla med lite skrotar för det går rätt många v50 ute och alla är väl inte i körbart skick längre..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
4 december 2016 · 5 719 Inlägg

Hej!
Visst kan du spackla om det är små repor men på skroten finns ju dörrhandtag i massor så varför inte inhandla ett par därifrån!?

RockerSwe
5 december 2016 · 18 Inlägg

tommen1 skrev:
Det enda riktiga är att byta det man inte tycker om..
Man kan såklart reparera med tigsvets och aluminiumtillsats och sen slipa ner men det är inte försvarbart.
Kolla med lite skrotar för det går rätt många v50 ute och alla är väl inte i körbart skick längre..

jaka54 skrev:
Hej!
Visst kan du spackla om det är små repor men på skroten finns ju dörrhandtag i massor så varför inte inhandla ett par därifrån!?

Okej, då vet jag. Jag ska leta efter nya istället. Vill ha så bra resultat som möjligt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang