Göra E91 325i lite styvare!

Desmosedici
12 december 2016 · 53 Inlägg

Hej!

Nyligen införskaffat mig en E91 325i och jag vill göra den lite styvare.

Tycker majoriteten av de bilarna jag ägt och kört har känts "båtiga" . De enda bilarna som haft vädligt bra väghållning har varit Jaguarer, X-type, S-Type, XFS.

Men nu äger jag som sagt en E91 och vill känna mig säkrare vid omkörningar osv.

Tips?

Jesper328
13 december 2016 · 2 366 Inlägg

Coilovers är något jag själv hade undvikit om jag inte hade tänkt att spendera över 6000 riksdaler.
Annars så skulle jag köra lite sänkfjädrar.
Schmiedmann har säkerligen några bra, annars är det bara att kolla runt på Google och Ebay.de.

Up the RA
caromania Forummoderator
13 december 2016 · 9 296 Inlägg

Tveklöst svar: grövre krängningshämmare och nya pu-bussningar. Sedan påverkar däcken mycket så klart. Risken med en sänkning är att det blir som att köra på tvättbräda jämt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Desmosedici
15 december 2016 · 53 Inlägg

Jesper328 skrev:
Coilovers är något jag själv hade undvikit om jag inte hade tänkt att spendera över 6000 riksdaler.
Annars så skulle jag köra lite sänkfjädrar.
Schmiedmann har säkerligen några bra, annars är det bara att kolla runt på Google och Ebay.de.

Jspec skit? Finns det inte fjädrar som inte sänker men är styvare?

caromania skrev:
Tveklöst svar: grövre krängningshämmare och nya pu-bussningar. Sedan påverkar däcken mycket så klart. Risken med en sänkning är att det blir som att köra på tvättbräda jämt.

Tänkte på PU innan också, eller M3 bussningar.
Är inte jätteglad för sänkning : S

Marlboroman
15 december 2016 · 8 229 Inlägg

Vill du inte sänka så är bättre stötdämpare något att titta på då original är för mjuka för att fungera riktigt bra.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang