Slutsteg slår ifrån

HanssoN96
26 december 2016 · 4 Inlägg

Hejsan! har nu fått slut på ideer vad som kan vara fel, har frågat väldigt många "ljudkunniga" men ingen har kunnat förstå vad som är fel.. Har då 2st SPL V-300 12" som drivs utav ett SPL – ICE800D steg, och jag har en Sony MEX-XB100BT Stereo. Det som då händer är att jag kan vrida upp volymen till 45 utav 50 möjliga men över 45 står steget oftast ifrån ifall det är en låt med hög eller intensiv bas, allt ljud dör även stereon och startar därefter upp direkt, det börjar även blinka en blå och röd lampa på steget Vad skulle kunna vara fel? Ström kabeln mellan batteriet och steget är 21 mm² och en 100 A säkring! Har även ett batteri som är någon månad gammalt, har dragit om jordkabeln till en ny jordpunkt och slipat/rengjort klokt under men verkar inte funka. Sitter även en Stinger Kondensator kan någon hjälpa mig? mvh jesper [img][/img]

Volvo 945 D24Tic "DLElove AIRLIFT" (1994)
Volvo 945 D24 TIC "Black Gold" (1994)
Volvo 960s "svarvstålet" (1995)
jespero97
5 januari 2017 · 7 Inlägg

Har du bilen igång eller avstängd? Har du tillgång till voltmätare? Och vad har du för högtalare kopplad till stereon?

Låter nästan lite som att det skulle kunna vara stereon (huvudenheten) som inte pallar över 45 och slår ifrån/startar om, och även slutsteget pga stereon startar om?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang