Kostnad för ny BMW nyckel ( keyless )?

RichiB
4 januari 2017 · 1 866 Inlägg

jag ska köpa bil i dagarna men det medföljer endast en nyckel!
Någon som har en aning om pris för en ny sådan?
BMW 335 Coupe 2007a Keyless.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 januari 2017 · 14 049 Inlägg

RichiB skrev:
jag ska köpa bil i dagarna men det medföljer endast en nyckel!
Någon som har en aning om pris för en ny sådan?
BMW 335 Coupe 2007a Keyless.

Finns det ingen BMW-återförsäljare i närheten som du kan besöka/ringa och få ett pris?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 januari 2017 · 17 477 Inlägg

Om man lyckas supa bort en nyckel och inte köper en ny så ifrågasätter jag hur bilen i övrigt är skött. Det är ju ingen Volvo 240...

BMW är det som gäller. Ta regnummer och ring.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
RichiB
4 januari 2017 · 1 866 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Om man lyckas supa bort en nyckel och inte köper en ny så ifrågasätter jag hur bilen i övrigt är skött. Det är ju ingen Volvo 240...

BMW är det som gäller. Ta regnummer och ring.

Toppskick! o inte denna ägaren som gjort av med nyckeln!
Ska kolla med bmw ang pris men ville först kolla här om någon visste .

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 januari 2017 · 17 477 Inlägg

RichiB skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Om man lyckas supa bort en nyckel och inte köper en ny så ifrågasätter jag hur bilen i övrigt är skött. Det är ju ingen Volvo 240...

BMW är det som gäller. Ta regnummer och ring.

Toppskick! o inte denna ägaren som gjort av med nyckeln!
Ska kolla med bmw ang pris men ville först kolla här om någon visste .

Jag är pessimist ibland. Ursäkta. Men varför har inte sista ägaren fixat en ny nyckel och hur länge har han/hon ägt den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
RichiB
4 januari 2017 · 1 866 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

RichiB skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Om man lyckas supa bort en nyckel och inte köper en ny så ifrågasätter jag hur bilen i övrigt är skött. Det är ju ingen Volvo 240...

BMW är det som gäller. Ta regnummer och ring.

Toppskick! o inte denna ägaren som gjort av med nyckeln!
Ska kolla med bmw ang pris men ville först kolla här om någon visste .

Jag är pessimist ibland. Ursäkta. Men varför har inte sista ägaren fixat en ny nyckel och hur länge har han/hon ägt den?

för att han inte hade något behov av en till. bilan funkar lika bra med en nyckel ;-)
Jag kommer antagligen inte heller göra det.... men e nyfiken på priset. Kostar det typ 1500-2000kr så kan det vara intressant men inte om det kostar flera tusen.....
Han har haft bilen i över 1år och säljer pga han köpt hus o behöver pengar till renovering.

SportPilot Ubåtsingenjör
4 januari 2017 · 7 229 Inlägg

skulle gissa på 2000 kr... de äldre nycklarna jag har köpt har kostat mellan 800-1200

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Low
4 januari 2017 · 3 311 Inlägg

En vanlig nyckel till skoda fr 2011 kostade 2000kr.

Alltid bra ha två nycklar trist om man tappar den sista då blir det säkert mycket dyrare :-)

Niknar
4 januari 2017 · 198 Inlägg

Jag skulle gissa på mellan 4 till 6000 kr. Kostade 4700 kr til min Ford 2010 (keyless).

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
panda666
5 januari 2017 · 4 250 Inlägg

wow ja hade ingen aning att bmw från 07 hade keyless? är du säker att den bilen har keyless? trodde första bmwn som kom med det var f10-f30? alltså från 2010-2011???

har aldrig sett bmw innan som har det. rätta mig nu snälla.

Evildan
5 januari 2017 ·
panda666
5 januari 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Bmw_m5_max_utr_svensk_9700mil_silverstone_69800161.htm?ca=12&w=3
Finns på denna.

förlåt men michel o company? vet inte om dom grabbarna vet nånting faktiskt. Fast jag kan ju också ha fel. men trodde keyless go kom först med f10-f30 modellerna och alla bmw innan har inte det. man måste stoppa in nyckel o sen starta motorn, då är det inte keyless go. min f10 hade keyless go, man bahöver alltså inte sätta in nyckel nånstans för start av motor, jag hade alltid nyckel i fickan o starta bilen så, utan att sätta in nyckel nånstans.  så kan ts starta bilen utan att sätta in nyckel i tändningen?

rätta mig annars, vet nån vad jag bablar om?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 januari 2017 · 17 477 Inlägg

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Bmw_m5_max_utr_svensk_9700mil_silverstone_69800161.htm?ca=12&w=3
Finns på denna.

förlåt men michel o company? vet inte om dom grabbarna vet nånting faktiskt. Fast jag kan ju också ha fel. men trodde keyless go kom först med f10-f30 modellerna och alla bmw innan har inte det. man måste stoppa in nyckel o sen starta motorn, då är det inte keyless go. min f10 hade keyless go, man bahöver alltså inte sätta in nyckel nånstans för start av motor, jag hade alltid nyckel i fickan o starta bilen så, utan att sätta in nyckel nånstans.  så kan ts starta bilen utan att sätta in nyckel i tändningen?

rätta mig annars, vet nån vad jag bablar om?

Snälla. Gå inte igång på detta nu... Men vår Prius -06 har keyless. Som du påpekar Panda666 så räcker det att ha nyckeln i fickan. Bilen vaknar och tänder ljuset när man är 2-3 meter ifrån den.

Behöver man fiska upp nyckeln så är det inte keyless.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
5 januari 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Bmw_m5_max_utr_svensk_9700mil_silverstone_69800161.htm?ca=12&w=3
Finns på denna.

förlåt men michel o company? vet inte om dom grabbarna vet nånting faktiskt. Fast jag kan ju också ha fel. men trodde keyless go kom först med f10-f30 modellerna och alla bmw innan har inte det. man måste stoppa in nyckel o sen starta motorn, då är det inte keyless go. min f10 hade keyless go, man bahöver alltså inte sätta in nyckel nånstans för start av motor, jag hade alltid nyckel i fickan o starta bilen så, utan att sätta in nyckel nånstans.  så kan ts starta bilen utan att sätta in nyckel i tändningen?

rätta mig annars, vet nån vad jag bablar om?

Snälla. Gå inte igång på detta nu... Men vår Prius -06 har keyless. Som du påpekar Panda666 så räcker det att ha nyckeln i fickan. Bilen vaknar och tänder ljuset när man är 2-3 meter ifrån den.

Behöver man fiska upp nyckeln så är det inte keyless.

Liknande system, som jag redan har skrivit, fanns till e60/e61 för att kunna kliva in och starta bilen med "nyckeln" i fickan. Men det var tillval.
Priusen som nämndes hade det som standard redan hösten 2003 förutom i just utrustningsnivån standard, dom flesta såldes med business pkt med keyless och dimljus samt läderkladd ratt som er Prius har.

Senast redigerat av Evildan (5 januari 2017)

panda666
5 januari 2017 · 4 250 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Bmw_m5_max_utr_svensk_9700mil_silverstone_69800161.htm?ca=12&w=3
Finns på denna.

förlåt men michel o company? vet inte om dom grabbarna vet nånting faktiskt. Fast jag kan ju också ha fel. men trodde keyless go kom först med f10-f30 modellerna och alla bmw innan har inte det. man måste stoppa in nyckel o sen starta motorn, då är det inte keyless go. min f10 hade keyless go, man bahöver alltså inte sätta in nyckel nånstans för start av motor, jag hade alltid nyckel i fickan o starta bilen så, utan att sätta in nyckel nånstans.  så kan ts starta bilen utan att sätta in nyckel i tändningen?

rätta mig annars, vet nån vad jag bablar om?

Snälla. Gå inte igång på detta nu... Men vår Prius -06 har keyless. Som du påpekar Panda666 så räcker det att ha nyckeln i fickan. Bilen vaknar och tänder ljuset när man är 2-3 meter ifrån den.

Behöver man fiska upp nyckeln så är det inte keyless.

haha nej var inte orolig, har kört flertal prius på jobbet och vet att dom brukar ha keyless på dom, visste inte redan från 06 men jag förstår dig, får man nån bil med keyless go på jobbet så räcker det att nyckeln ligger nånstans i bilen bara så kan man bara starta bilen och köra utan att behöva stoppa in o vrida nyckeln nånstans, räcker att den ligger nånstans i bilen eller i fickan. trodde inte att bmw hade detta innan f10-f30, alla e60-e90 har en typ fyrkantig  sak som man stoppar i tändningen ungefär som moderna volvos.  blev du orolig käre smurf?^^

panda666
5 januari 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

förlåt men michel o company? vet inte om dom grabbarna vet nånting faktiskt. Fast jag kan ju också ha fel. men trodde keyless go kom först med f10-f30 modellerna och alla bmw innan har inte det. man måste stoppa in nyckel o sen starta motorn, då är det inte keyless go. min f10 hade keyless go, man bahöver alltså inte sätta in nyckel nånstans för start av motor, jag hade alltid nyckel i fickan o starta bilen så, utan att sätta in nyckel nånstans.  så kan ts starta bilen utan att sätta in nyckel i tändningen?

rätta mig annars, vet nån vad jag bablar om?

Snälla. Gå inte igång på detta nu... Men vår Prius -06 har keyless. Som du påpekar Panda666 så räcker det att ha nyckeln i fickan. Bilen vaknar och tänder ljuset när man är 2-3 meter ifrån den.

Behöver man fiska upp nyckeln så är det inte keyless.

Samma system, som jag redan har skrivit, fanns till e60/e61.

menar du namnet bara? eller funktionen? menar du alltså att man kan som i f10-f30 kan starta motorn med nyckeln i fickan? utan att vrida nått me nyckeln? samma keyless go som i f serien? alltså gå fram till bilen, trycka på låsa upp dörrarna från nyckel i fickan, sätta sig i bilen o starta bilen utan att vrida på nånting.

fan då visste ja inte det:)

panda666
5 januari 2017 · 4 250 Inlägg

a ok, såg att du skrev det nu, då vet jag det, hade ingen aning att detta fanns på tidigare bmw, har aldrig sett det förut heller. man lär sig alltid något nytt:)

Nisse1
6 januari 2017 · 175 Inlägg

Jag har keyless på min 07a. Köpte ny nyckel i somras efter att en gick sönder, 2600 kr. Nyckeln måste också "läras in" till bilen vilket är ca 1 timmes jobb hos Bmw.

Djo
6 januari 2017 · 10 157 Inlägg

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Snälla. Gå inte igång på detta nu... Men vår Prius -06 har keyless. Som du påpekar Panda666 så räcker det att ha nyckeln i fickan. Bilen vaknar och tänder ljuset när man är 2-3 meter ifrån den.

Behöver man fiska upp nyckeln så är det inte keyless.

Samma system, som jag redan har skrivit, fanns till e60/e61.

menar du namnet bara? eller funktionen? menar du alltså att man kan som i f10-f30 kan starta motorn med nyckeln i fickan? utan att vrida nått me nyckeln? samma keyless go som i f serien? alltså gå fram till bilen, trycka på låsa upp dörrarna från nyckel i fickan, sätta sig i bilen o starta bilen utan att vrida på nånting.

fan då visste ja inte det:)

På nyare volvo med detta system så behöver du inte trycka på lås upp bilen känner av nyckelns närvaro och låser upp sig själv och låser sig själv när nyckeln är för långt borta väl i bilen är det bara att trycka på startknappen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
caromania Forummoderator
6 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Djo skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Samma system, som jag redan har skrivit, fanns till e60/e61.

menar du namnet bara? eller funktionen? menar du alltså att man kan som i f10-f30 kan starta motorn med nyckeln i fickan? utan att vrida nått me nyckeln? samma keyless go som i f serien? alltså gå fram till bilen, trycka på låsa upp dörrarna från nyckel i fickan, sätta sig i bilen o starta bilen utan att vrida på nånting.

fan då visste ja inte det:)

På nyare volvo med detta system så behöver du inte trycka på lås upp bilen känner av nyckelns närvaro och låser upp sig själv och låser sig själv när nyckeln är för långt borta väl i bilen är det bara att trycka på startknappen.

På Lexus GS låser bilen upp sig när man tar i handtaget. Däremot måste man låsa med knappen i fjärren eller knappen på handtaget. Detta från -05. Vet inte hur det var tidigare.

Svaret på vad det kostar har ju dock kommit strax ovanför av Nisse1.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang