Kostnad för ny BMW nyckel ( keyless )?

Evildan
7 januari 2017 ·

caromania skrev:

Djo skrev:

Evildan skrev:
Jag har aldrig haft strul med mina keyless toylådor eller med den XC70 II som rullar inom familjen men haft problem med centrallås som låst upp sig själv på några andra bilar som jag inte nämner vid märken då så många tar illa vid sig.

Jo det brukar fungera felfritt men jag är en sådan som ibland känner på dörrarna så bilen verklige är låst.

Haha vad är det för bilar då ? Detta är ett forum ingen censur på vad för märke som krånglat wink

Jag tänkte först på Volvo, men de har ju inte centrallås så, nej jag vet inte? Honda? Audi? Porsche? Hmm... SAAB? Känns som jag glömt nåt märke.

Du började korrekt ty i modern tid har även hisingstraktorn fått funktionen. Den ena V70n låste gärna upp sig när den helst önskade och så även v70II med en bonus i den elektriskt manövrerbara bagageluckan som första gången detta fel upptäcktes stod och slog i garageväggen en tidig morgon, jag trodde jag skulle möta påtända chimpanser från dsg-linen eller dylikt när jag blev varse oväsendet.
En annan bil som gärna gjorde det konststycket var en MB Compact som tappade vacuum och då låste bakdörrarna upp.
En som ni även har gissat var en BMW och givetvis en E39 som förutom sporadiskt låste upp glasrutan i bagageluckan under färd så den kunde ställa sig rakt ut även gjorde som den önskade med låsen,  tur att den hade spontanöppnat bakrutan den gången problemet upptäcktes vid tomgångskörning så jag kunde krypa in den vägen.
Hade även en Ascona B som låste förardörren under färd eller vid skrapandet av rutor vintertid, var lång radioantenn som inte var hårt fastskruvad så det var snabbt ordnat med upplåsning.
Så var det med det.

Edit:
Tillägger att Prius gen III med keyless gärna låser dörrarna om man högtryckstvättar handdtagen med "nyckeln" i fickan då sensorerna är så känsliga att vattnets ledande förmåga är tillräckligt för att simulera valfri kroppsdel du använder för att låsa bilen, ligger den i bilen känner låssystemet av det och låser således inte bilen.

Senast redigerat av Evildan (7 januari 2017)

Djo
7 januari 2017 · 10 157 Inlägg

Christian S skrev:

Djo skrev:

Nisse1 skrev:
Så fungerar det på BMW med. Man tar bara i handtaget och öppnar, låser gör man genom att dra med fingret på en räfflad yta uppe på handtaget.

okej ja det jag tyckte på Volvo behöver du bara gå från bilen så låser den själv (men jag hade nog haft svårt att lita på sådant system men det är jag det.

det går att stänga av i en inställnings meny i bilen, den är inte aktiverad på min V60 så jag trycker på sensorn på handtaget när jag låser bilen.

håller med, det första jag gör efter att jag startat bilen är att stänga av den.
volvo har 2st batterier, ett vanligt och ett litet som är till start/stopp

Okej ja jag har inte satt mig in i det så jätte mycket men smidigt man kan göra det smile

Japp plus att alla volvo med start stopp har AGM batterier också.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
RichiB
11 januari 2017 · 1 866 Inlägg

jag har hittat denna firman i Malmö som jag tänkte ordna nyckeln hos. de ska ha 1500kr o de behöver bilen i 20min.
Någon som har erfarenhet av dem?
http://keyproffs.se/

viccoA
11 januari 2017 · 3 109 Inlägg

RichiB skrev:
jag har hittat denna firman i Malmö som jag tänkte ordna nyckeln hos. de ska ha 1500kr o de behöver bilen i 20min.
Någon som har erfarenhet av dem?
http://keyproffs.se/

Inte erfarenhet av just den firman, men har ordnat keyless nycklar utanför BMWs väggar och det har gått utmärkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang