Montera Usa blinkers hur får man det lagligt!?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 januari 2017 · 17 473 Inlägg

M123 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

zleepy skrev:
Själva begreppet med just "USA blinkers" är inte något lamphus, utan det är att det lyser fast sken i lamphuset, därav "usa blinkers" för i USA är det standar, medans här i sverige är det inte godkänt om inte det är från fabrik och det var det inte på dom äldre bilarna...

Ska man få till "usa blinkers" på en V70 så köper man sockeln med tre stift (svenska har 2st) och bara byter, kontakten har redan tre anslutningar (tredje är fast pos ström på 5w på 21/5w tråden) men godkänt är det inte, man får byta tillbaka inför besiktning, har kört så på alla mina volvosar senaste 10åren utan problem smile

Samt dessa dubbelpoliga lampor är billigare att köpa på Volvo än Vparts.. just so you know smile
Volvo säljer säkert socklarna du behöver med, då dessa finns i USA version smile

Det där var bra att du påpekade.
För att röra ordenligt i grytan så kan TS fixa bussblinkers på sidoskärmarna...

Så kopplade jag på en caprice, hade conerlightsen på konstant sen brytande med slag på var annan i skärmen. Vackert som fan. big_smile

Annars har jag inte så mycket att ge tråden mer än att jag verkligen gillar jänkarnas koppling och ljussättning. Helst med DRL och conerlights sen positionslyse som tänder vid blinkers. smile

Köpt mig en KIA Magentis 2.7 (Sorry gubbar, ingen E39, fick en korean i nyskick för kaffepengar)
Vore nice på denna lilla koreanska svarta pråm att ha äkta USA-blinkers samt koppla dimljus till blinkers som cornerlights...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Raiiantaiian
6 januari 2017 · 11 Inlägg

Var och snacka med dem på bilprovningen idag efter min montering, var inga problem när när jag bytte till en Orange lampa som blinkers, och en vit lampa framåt.
Kommer givetvis sätta i en gul lampa i den efter besiktningen.

Jag monterade borta själva Usa fästena på mina usa blinkers och gjorde detsamma på mina "original blinkers"
Enkelt sagt så bytte jag plats på dem bara.
Använde mig av en morakniv och en värmepistol

it_mutt Avstängd
6 januari 2017 · 10 388 Inlägg

Raiiantaiian skrev:
Var och snacka med dem på bilprovningen idag efter min montering, var inga problem när när jag bytte till en Orange lampa som blinkers, och en vit lampa framåt.
Kommer givetvis sätta i en gul lampa i den efter besiktningen.

Jag monterade borta själva Usa fästena på mina usa blinkers och gjorde detsamma på mina "original blinkers"
Enkelt sagt så bytte jag plats på dem bara.
Använde mig av en morakniv och en värmepistol

Orange lampa som lyser...i det gula eller i hela alltet?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Raiiantaiian
6 januari 2017 · 11 Inlägg

Jag har två separata lampor just nu, 2 stycken gula, innan besiktningen byter jag ut den ena gula till en vit

it_mutt Avstängd
6 januari 2017 · 10 388 Inlägg

Raiiantaiian skrev:
Jag har två separata lampor just nu, 2 stycken gula, innan besiktningen byter jag ut den ena gula till en vit

Ok, jag testar igen; Orange lampa som lyser...i det gula eller i hela alltet? Vid besiktning alltså.


Hur är det original? Är den delen BARA blinkers eller är det kombinerad blinkers/varsel/p-ljus/we?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang