Hybrid_
Forum- och sitemoderator
5 januari 2017
· 17 473 Inlägg
M123 skrev:
Hybridsmurfen skrev:
zleepy skrev:
Själva begreppet med just "USA blinkers" är inte något lamphus, utan det är att det lyser fast sken i lamphuset, därav "usa blinkers" för i USA är det standar, medans här i sverige är det inte godkänt om inte det är från fabrik och det var det inte på dom äldre bilarna...
Ska man få till "usa blinkers" på en V70 så köper man sockeln med tre stift (svenska har 2st) och bara byter, kontakten har redan tre anslutningar (tredje är fast pos ström på 5w på 21/5w tråden) men godkänt är det inte, man får byta tillbaka inför besiktning, har kört så på alla mina volvosar senaste 10åren utan problem
Samt dessa dubbelpoliga lampor är billigare att köpa på Volvo än Vparts.. just so you know
Volvo säljer säkert socklarna du behöver med, då dessa finns i USA version
Det där var bra att du påpekade.
För att röra ordenligt i grytan så kan TS fixa bussblinkers på sidoskärmarna...
Så kopplade jag på en caprice, hade conerlightsen på konstant sen brytande med slag på var annan i skärmen. Vackert som fan.
Annars har jag inte så mycket att ge tråden mer än att jag verkligen gillar jänkarnas koppling och ljussättning. Helst med DRL och conerlights sen positionslyse som tänder vid blinkers.
Köpt mig en KIA Magentis 2.7 (Sorry gubbar, ingen E39, fick en korean i nyskick för kaffepengar)
Vore nice på denna lilla koreanska svarta pråm att ha äkta USA-blinkers samt koppla dimljus till blinkers som cornerlights...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!