Får man besikta 740 med USA front?

connyw740
9 januari 2017 · 160 Inlägg

Hej! Hittar så olika svar överallt så nu hoppas jag på ett riktigt svar en gång för alla (från dem som verkligen vet) inga gissningar tack.

Vill sätta USA front på min Volvo  744 -88  men är lite kluven om det går att besikta med denna?  Kommer behålla skärmblinkers naturligtvis,   Och vad säger lagen/polisen om usafronten?  Har som ingen lust att få nån böter eller flygande besiktning. Hoppas på Goa svar smile Mvh ///

Volvo 740 (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 januari 2017 · 14 007 Inlägg

connyw740 skrev:
Hej! Hittar så olika svar överallt så nu hoppas jag på ett riktigt svar en gång för alla (från dem som verkligen vet) inga gissningar tack.

Vill sätta USA front på min Volvo  744 -88  men är lite kluven om det går att besikta med denna?  Kommer behålla skärmblinkers naturligtvis,   Och vad säger lagen/polisen om usafronten?  Har som ingen lust att få nån böter eller flygande besiktning. Hoppas på Goa svar smile Mvh ///

Vafan, det borde väl gå. Man har ju sett massor med USA-fronter på 740:s. Inte tror jag att alla dessa byter front till varje besiktning. Men du lär inte kunna ha USA-blinkers utan dessa ska fungera som svenska blinkers.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Arly165 Bakhjulsdriven
9 januari 2017 · 334 Inlägg

Jag besiktigar min 740 varje år med usa front. Har alltid gått bra. Dock så får du flytta positionsljus ned till under strålkastarna, där blinkersen egentligen skall sitta och vice versa.

Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Knugcab
9 januari 2017 · 5 111 Inlägg

Så länge du inte har något orange ljus framåt, samt att det blinkar orange, så är det lugnt...
Finns möjligen vissa Sealed beam-lyktor som inte är godkända om du får någon grinolle till besiktningsman men bara byta mot E-märkta H4/H1-insatser i så fall....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
connyw740
10 januari 2017 · 160 Inlägg

Okej då hajar jag! smile då blir det att skicka efter fronten till veckan då! smile tack för svar! //

Volvo 740 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang