Vilket bilbatteri ska jag välja?

white-k
11 januari 2017 · 91 Inlägg

Dags att byta batteri på min Ford Focus 2002.

Hur vet jag vilka batterier som passar?
Har Googlat men inte blivit så mycket klokare.
Funkar det med nästan vilket batteri som helst som ryms i batterihållaren, eller är det petnoga?

Skulle gärna ha ett batteri under tusenlappen som funkar bra i många minusgrader.

ehedman
11 januari 2017 · 1 966 Inlägg

Vad har du för batteri nu?

Gissar att det här duger fint.

Cupra_
11 januari 2017 ·

ehedman skrev:
Vad har du för batteri nu?

Gissar att det här duger fint.

För ungefär samma pengar får man ett Banner, Running Bull.. Kör det i seaten och är nöjd.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2017 · 14 039 Inlägg

white-k skrev:
Dags att byta batteri på min Ford Focus 2002.

Hur vet jag vilka batterier som passar?
Har Googlat men inte blivit så mycket klokare.
Funkar det med nästan vilket batteri som helst som ryms i batterihållaren, eller är det petnoga?

Skulle gärna ha ett batteri under tusenlappen som funkar bra i många minusgrader.

Åk tlll en Ford-handlare och köp ett eller till en mack som säljer batterier. Ett bra tips är att fråga vilket batteri som det ska vara. Det är inte svårare än så.

Startade Google och skrev in detta: "bilbatteri ford focus 2002". Jag fick många förslag.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (11 januari 2017)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jaka54
11 januari 2017 · 5 719 Inlägg

Hej!
Passar bara batteriet i batterilådan på din bil så kan du använda vilket 12V batteri som helst. Självklart väljer man då ett batteri med så stort ampertal som möjligt.
Själv kör jag med Biltemas "silverfärgade"  75A batteri  sedan 15 år tillbaka i min Audi 100 2,0E Avant från 1989.

Senast redigerat av jaka54 (11 januari 2017)

xXSammy
11 januari 2017 · 6 569 Inlägg

Finns Motorcraft kampanj annars med batteribyte för 1240:-, då får du 60 Ah/540CC .. Däremot räcker de nog med 52Ah/500CC batteri, gissar på att din Focus är snikutrustad?

Då slipper du byta batteriet också.
http://www.ford.se/Agande/Motorcraft/Repairs/Bilbatteri

Senast redigerat av xXSammy (11 januari 2017)

De/Dem
Uppsala-mannen
3 februari 2017 · 7 Inlägg

white-k skrev:
Dags att byta batteri på min Ford Focus 2002.

Hur vet jag vilka batterier som passar?
Har Googlat men inte blivit så mycket klokare.
Funkar det med nästan vilket batteri som helst som ryms i batterihållaren, eller är det petnoga?

Skulle gärna ha ett batteri under tusenlappen som funkar bra i många minusgrader.

Jag köpte själv ett nytt batteri till min Ford focus 2,0, och det som passade perfekt i lådan, dvs exakt både på längden, bredden och höjden, var Biltemas "silver"-batteri på 75 Ah (4 års garanti).

Hade bestämt mig för att köpa ett starkare batteri än tidigare, och priset var oxå  väldigt överkomligt: 1049 kr. Artikel nr: 802752

Snart kommer Ryss-kylan, och då vill man ha ett bra batteri...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang