Mektips ABS -sensor

jockethilen
11 januari 2017 · 56 Inlägg

Hej jag har en skoda felicia med 1,6 l motor -00.

Då jag fick nedslag på besiktningen på ena framhjulslagret så rev jag ner detta och lyckades paja ABS-sensorn samtidigt. Jag delade helt enkelt sensorn så en del sitter kvar i "navet/spindeln" frågan är hur man får ut denna del? jag ska åka till skroten och plocka en då dessa kostar 50 kr på skroten och 500 kr nya. men frågan är hur känslig är denna sensor kan jag knacka ut den utan att paja den?

De flesta sensorer är ju liknande så har ni nått tips från när ni har tagit dän sensorn?

simlar
11 januari 2017 · 5 516 Inlägg

Köp en ny, sällan man får ut dom hela ifall dom suttit ett tag. Är ju inte heller någon garanti att den du plockar från skroten funkar.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
jockethilen
11 januari 2017 · 56 Inlägg

Nej klart att den kan vara trasig på skroten dock kan man ju mäta upp dessa innan man börjar skruva loss den då vet man att den funkar och sen mäter man efter man tagit loss den då vet man att det inte är brott i den iaf.

it_mutt Avstängd
11 januari 2017 · 10 388 Inlägg

jockethilen skrev:
Nej klart att den kan vara trasig på skroten dock kan man ju mäta upp dessa innan man börjar skruva loss den då vet man att den funkar och sen mäter man efter man tagit loss den då vet man att det inte är brott i den iaf.

Inte lönt när de kostar ~150kr på ebukten för nya.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jockethilen
12 januari 2017 · 56 Inlägg

Jag hittar inga som passar på ebay, de visar antingen bara bakaxel eller en helt felaktig variant. Och sen kan jag tillägga att alla skoda felicia på skroten var utan abs och när jag försökte ta bort den delen som satt kvar på min bil insåg jag att det hade varit omöjligt att få loss den på skroten för jag fick använde stämjärn och klyva skiten för att få loss den.

it_mutt Avstängd
12 januari 2017 · 10 388 Inlägg

inte direkt gratis...men iaf;

http://www.bildelaronline24.se/ate/7885125

VAGnr

Framaxel; 6U0927807

Bakaxel; 6U0927807A

Senast redigerat av it_mutt (12 januari 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jockethilen
12 januari 2017 · 56 Inlägg

Tack så mycket hade kollat där tidigare och då var det sagt 2-4 veckor när jag pratade med kundtjänst.

Ska kolla med VAG återförsäljaren först så man inte är dumsnål.

it_mutt Avstängd
12 januari 2017 · 10 388 Inlägg

jockethilen skrev:
Tack så mycket hade kollat där tidigare och då var det sagt 2-4 veckor när jag pratade med kundtjänst.

Ska kolla med VAG återförsäljaren först så man inte är dumsnål.

Ja, de hade någon annan också, dyrare och kunde inte skickas "direkt".

Gör det, det är möjligt att någon verkstad i landet har en liggande. Som nydel slutade den tillverkas 2013-14-något för VAG:s räkning iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang