Ingen gnista på min Volvo 744 1987

7

2017-01-11 21:42

Hej har fått ett stort problem. Min Volvo 740 med en b230F startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH

Senast redigerat av Halogen744 (2017-01-11 22:16)

Vettemannen *****CORVETTEIDIOT*****

9852 2

2017-01-11 21:45

Halogen744 skrev:
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Det var skumt. Du gjorde inget annat än att du satte ner röven på sätet?

/Benny

www.raggarportalen.se
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Chevrolet Corvette "Veteranen RÖDA FARAN" (1986)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
7

2017-01-11 21:57

Vettemannen skrev:

Halogen744 skrev:
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

/Benny

Ja, jag satte mig i och hann inte ens lägga i en växel🤔

7

2017-01-23 21:20

Halogen744 skrev:

Vettemannen skrev:

Halogen744 skrev:

/Benny

Ja, jag satte mig i och hann inte ens lägga i en växel🤔

Jag har nu bytt: Hallgivare, Tändmodul, fördelare, fördelarlock, Rotor, Tändkablar, Tändstift. Och provat olika tändspolar utan resultat...

Brådhis * Voff voff *

3968 2

2017-01-23 21:24

"Radioavstörningsreläet" är min gissning... Inget direkt ovanligt fel.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (2017-01-23 21:25)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo V70 D3 "Hemlig IX" (2011)
1338

2017-01-23 22:07

Jag hade kollat tändlåset i detta läget..

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon