Motorfunktionen nedsatt, V50

pizzicato268
12 januari 2017 · 1 Inlägg

Hej!
Jag har sökt runt lite här på forumet, men ej hittat något direkt svar på denna fråga..
Min sambo körde vår Volvo V50 hem från jobbet idag och när hon gasade iväg tändes informationslampan i instrumentpanelen där det stod "Motorfunktionen nedsatt". Efter en stund stannade hon vid sidan av vägen, stängde av motorn och startade bilen igen. Då släcktes lampan och den har inte varnat någon mer gång sedan dess.

Jag kopplade in en OBD-läsare (Torque) när hon kom hem men får inga felkoder. Det lyser ingen motorlampa eller något sådant i instrumentpanelen, men via Torque-appen är det två O2-sensorer som det ligger lite för hög spänning över, se bild: https://postimg.org/image/677t6uasx/

Är det bilen som kompenserade på något vis och varnade eller är det någonting som man behöver kolla upp på en verkstad etc ?

EDIT: Kom på, ibland efter att man startat bilen händer det ingenting när man trycker på gasen, men efter ca 5 sekunder så fungerar det som det skall igen. Händer bara någon gång i månaden eller så..kanske är relaterat på något sätt ?

Senast redigerat av pizzicato268 (12 januari 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang