Golf 3 tdi elfel

Sjooogren
20 januari 2017 · 2 Inlägg

Hej
Har en golf 3a tdi -97 som jag körde och sen helt plötsligt slutade gasen att fungera och tomgången höjdes. glödlampan blinkar hela tiden då bilen är igång, Provade koppla in datorn i bilen och felsöka men datorn kände inte av bilen.. började fel söka lite och insåg att jag har ström på jorden och provade då rycka alla säkringar och ta bort allt som är extra kopplat på batteriet utan resultat.

Någon som har nåt tips tacksamt för alla tips jag kan få smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2017 · 17 448 Inlägg

Sjooogren skrev:
Hej
Har en golf 3a tdi -97 som jag körde och sen helt plötsligt slutade gasen att fungera och tomgången höjdes. glödlampan blinkar hela tiden då bilen är igång, Provade koppla in datorn i bilen och felsöka men datorn kände inte av bilen.. började fel söka lite och insåg att jag har ström på jorden och provade då rycka alla säkringar och ta bort allt som är extra kopplat på batteriet utan resultat.

Någon som har nåt tips tacksamt för alla tips jag kan få smile

Kolla under vindrutan om du tar bort all plast. Bilens ECU (dator) kan ligga i vatten eller är skadad av vatten. Första och billigaste lösningen är att torka allt. Inte ovanligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang