Försäkring...finns det nåt som täcker...

Salle86
22 januari 2017 · 4 Inlägg

Tjenare..
Undrar om nån vet om det finns nån försäkring som kan gå in och täcka upp skadorna på min bil när följande historia har inträffat.
Jag har bara halv på min bil och den är inte värd några jätte pengar men ändå...

Kom och körde efter en landsväg och fick möte, såg inte jätte lång framför mig då det var mörkt.
Upptäckte alldelesförsent att en timmerbil har tappat ett timmer på vägen och jag prickar rakt på får sladd på bilen och sen ner i diket... Timmerstocken har rensat framvagn kylare tråg och lite mera..

SportPilot Ubåtsingenjör
22 januari 2017 · 7 217 Inlägg

Med bara halvförsäkring så är det nog inget som täcker det där, tyvärr

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Salle86
22 januari 2017 · 4 Inlägg

Förstod nästan det.... Lite surt bara... Hade man sett vem som tappade timret så hade ju han fått stå för fiolerna... Gissar att ingen kommer räcka upp handen och säga det var jag 🙋

Krist
22 januari 2017 · 716 Inlägg

Har du tur så kan det sitta en etikett eller text inristat/sprayat på timret som förklarar var den skulle. Sen bara att ringa och fråga om dom inte tappat den. Om dom har, så kan du säker gå vidare med det.

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
mrmercedes
22 januari 2017 · 118 Inlägg

Inlägg raderat.

Här ger vi verkligen inga tips på hur man gör försäkringsbedrägerier..


Med vänlig hälsning mod.

Salle86
24 januari 2017 · 4 Inlägg

Tack för svaren jag fått... varit i kontakt med trafikförsäkrings föreningen. I och med att det var tappad last från okänt fordon som orsakade olyckan så verkar det som att dem går in och täcker skadorna...

caromania Forummoderator
24 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Salle86 skrev:
Tack för svaren jag fått... varit i kontakt med trafikförsäkrings föreningen. I och med att det var tappad last från okänt fordon som orsakade olyckan så verkar det som att dem går in och täcker skadorna...

Utmärkt att du gick in i tråden och skrev det, då kanske någon annan som drabbas av liknande saker får hjälp genom detta. Tummen upp!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2017 · 7 217 Inlägg

Salle86 skrev:
Tack för svaren jag fått... varit i kontakt med trafikförsäkrings föreningen. I och med att det var tappad last från okänt fordon som orsakade olyckan så verkar det som att dem går in och täcker skadorna...

Härligt ! Då har vi lärt något idag också smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang