Påfyllningsrör läcker?

wipen
23 januari 2017 · 13 Inlägg

Tjenixen!

Det luktar en del bensin när jag tankar fullt, håller jag mig till hälften så är det inga problem, gissar att det är påfyllningsröret som är rostigt och aldrig bytt och därmed läcker?

Vart kan man hitta ett sådant isf?

Bil: Toyota Celica GT 2.0 -94.

Tack på förhud!

Christian S
24 januari 2017 · 4 816 Inlägg

begagnad hittar du säkert på någon skrot (kollat bildelsbasen.se ?) och ny lär du kunna köpa av närmsta toyota verkstad som säljer reservdelar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
caromania Forummoderator
24 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Skaffa fram en sprängskiss på röret, alternativt ge dig på och skruva loss det. Nu vet jag inte hur det ser ut på den bil du har, men om det är ett löst metallrör som sitter uppe vid locket så bör det inte vara så knepigt. Det räcker med ett mikroskopiskt hål för att det ska läcka och det är inte helt svårt att laga små porer som blivit hål. Ett nytt lär svida i plånboken och ett begagnat är kanske inte mycket bättre det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
wipen
24 januari 2017 · 13 Inlägg

Christian S skrev:
begagnad hittar du säkert på någon skrot (kollat bildelsbasen.se ?) och ny lär du kunna köpa av närmsta toyota verkstad som säljer reservdelar.

Tror jag hittade en som ska passa, lite svårtolkad dock på deras sida.
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& … l=1&vc[0]=198107100&vcx=4524&pc[0]=106102102&post_id=32176014

caromania skrev:
Skaffa fram en sprängskiss på röret, alternativt ge dig på och skruva loss det. Nu vet jag inte hur det ser ut på den bil du har, men om det är ett löst metallrör som sitter uppe vid locket så bör det inte vara så knepigt. Det räcker med ett mikroskopiskt hål för att det ska läcka och det är inte helt svårt att laga små porer som blivit hål. Ett nytt lär svida i plånboken och ett begagnat är kanske inte mycket bättre det.

Har kollat på en video där de demonterade ett sådant rör och satte dit ett nytt, måste tanken vara 100% tom för att det ska gå och göra?

caromania Forummoderator
24 januari 2017 · 9 296 Inlägg

wipen skrev:
Har kollat på en video där de demonterade ett sådant rör och satte dit ett nytt, måste tanken vara 100% tom för att det ska gå och göra?

Det "tror" jag inte. Jag har plockat loss sådana rör (på andra bilar) utan att tömma helt, du kan ju avgöra en del genom att se var slangen slutar där röret sticks in. Nivån behöver vara under den. Kör du tanken mer eller mindre tom så är du säkerligen safe. Du bör ju ändå skruva av röret utomhus så det inte spiller i garaget.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang