Mercedes S320 CDI AIRMATIC, Hjälp med felsökning/tips

Presidento Of World
26 januari 2017 · 3 326 Inlägg

Hej! gäller en Mercedes S-class 320 CDI -01

Bilen är sänkt av någon tidigare ägare och vi vill höja den till originalhöjd pga bilen är helt okörbar enligt mig, iaf med tanke på hur en  motsvarande originalbil går, dvs som en dröm (Har en sådan ochså helt original och det är som dag och natt...)

vad tror vi? original stag? vart få tag på dessa från nätet? antar att hos mercedes så kostar dom väl moltum

om det är gjort med dator hur eller vad brukar man använda för detta tro?

alla tips är välkomna då det är till mycket hjälp då vi är på en skala 1-10 på 0 om vart man kan börja..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 januari 2017 · 17 473 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Hej! gäller en Mercedes S-class 320 CDI -01

Bilen är sänkt av någon tidigare ägare och vi vill höja den till originalhöjd pga bilen är helt okörbar enligt mig, iaf med tanke på hur en  motsvarande originalbil går, dvs som en dröm (Har en sådan ochså helt original och det är som dag och natt...)

vad tror vi? original stag? vart få tag på dessa från nätet? antar att hos mercedes så kostar dom väl moltum

om det är gjort med dator hur eller vad brukar man använda för detta tro?

alla tips är välkomna då det är till mycket hjälp då vi är på en skala 1-10 på 0 om vart man kan börja..

Jag kan försöka få tag i min MB-verkstad imorgon. De borde verkligen veta. Servar kompisens bilar med airmatic.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
26 januari 2017 · 3 326 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Hej! gäller en Mercedes S-class 320 CDI -01

Bilen är sänkt av någon tidigare ägare och vi vill höja den till originalhöjd pga bilen är helt okörbar enligt mig, iaf med tanke på hur en  motsvarande originalbil går, dvs som en dröm (Har en sådan ochså helt original och det är som dag och natt...)

vad tror vi? original stag? vart få tag på dessa från nätet? antar att hos mercedes så kostar dom väl moltum

om det är gjort med dator hur eller vad brukar man använda för detta tro?

alla tips är välkomna då det är till mycket hjälp då vi är på en skala 1-10 på 0 om vart man kan börja..

Jag kan försöka få tag i min MB-verkstad imorgon. De borde verkligen veta. Servar kompisens bilar med airmatic.

Vore as sjysst!!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang