Kod till radio, FORD DNW FOCUS-1999

stukkinmudd
27 januari 2017 · 8 Inlägg

Hej,

Är ägare av en FORD DNW FOCUS-2000 kombi. Köpte den den 2009.

Har haft bilen inne på verkstad, då batteriet kopplades bort. Nu fungerar inte den gamla kassettradion, den vill att man skall ange någon slags kod. Jag har letat på olika forum och googlat på frågan, men har inte fått fram något vettigt svar.  Hoppas någon på detta forum kan ge tips eller idéer. Verkstaden tyckte att jag skulle kontakta Ford, vilket jag gjorde, men de har aldrig svarat på mejlen.

marcus80 Sir
27 januari 2017 · 935 Inlägg

Dom brukar inte svara på frågor ang stöldkoden till stereon på mail. Åk dit och visa upp legitimation så dom ser att du är ägare till bilen så brukar man få koden.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
xXSammy
27 januari 2017 · 6 570 Inlägg

Har du ingen radiokod i bilen behöver verkstaden plocka ur stereon, kostar ifrån 0 till 400kr

De/Dem
marcus80 Sir
27 januari 2017 · 935 Inlägg

Jag fick min gratis av bilia när de hade reg nr. Behövdes inte plockas ut något. Dock var detta en volvo men då ägde ford volvo.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
NIzmO Ollikkala Racing
28 januari 2017 · 1 724 Inlägg

På ford måste man läsa av ett nummer på stereon om man slarvat bort koden, leta ordentligt bland bilens dokumentation så kanske den finns där nånstans.

Edit: måste stereon plockas ur så tycker jag verkstan som lossa batteriet ska stå för kostnaden.

Senast redigerat av NIzmO (28 januari 2017)

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang