fish
Allfixare
31 januari 2017
· 1 475 Inlägg
Ja, jag hade exakt samma problem med en A4 B6 1,8T för 10 år sedan. Bytte ventilkåpspackning, luktade iaf, rev av säkert 3 ggr och limmade packningen innan jag insåg att det va den där packningen som läckte. Det slutade med att jag när bilen va kall, tog brake cleaner och tvättade rent bakpå topplock och strök på ett tungt lager med packningssilikon där så det slutade. Oljan läcker ut där, rinner längsmed bakkanten på topplock och droppar ner på grenrör och turbo. Det är därför det läcker. Det roliga är att jag köpte tillbaks bilen för 2 år sedan och det va tätt än! Åkte dock på att byta packningen iaf då jag bytte själva sträckaren då Är det en skitbil du inte bryr dig så mycket om så skulle jag prova som jag gjorde. Är du rädd om den och noga så byt, men när du ändå ska riva såpass mycket så passa på att byta kamremmen och kamkedjan i samma veva. Det är samma jobb i princip som att byta bara packningen.