Har ferrita halvsats, vill ha bättre ljud

Ceylow
2 februari 2017 · 6 Inlägg

Hej! Har en merca c350 med ett ferrita halvsats avgassystem, med x-pipe samt raka rör, om jag inte är ute och cyklar.

Den mullrar bra men vill ha ett ännu mer , gärna något i stil med c63 om det skulle gå wink Någon bilkunnig som har något tips? 

Göra en muffler delete? Gör sportluftilter någon märkbar skillnad?

Senast redigerat av Ceylow (2 februari 2017)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 februari 2017 · 17 478 Inlägg

Ceylow skrev:
Hej! Har en merca c350 med ett ferrita halvsats avgassystem, med x-pipe samt raka rör, om jag inte är ute och cyklar.

Den mullrar bra men vill ha ett ännu mer , gärna något i stil med c63 om det skulle gå wink Någon bilkunnig som har något tips? 

Göra en muffler delete? Gör sportluftilter någon märkbar skillnad?

Absolut! Den går sämre, tänder motorlampa och kan dra med sig LMM. No go.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
beppizh
2 februari 2017 · 328 Inlägg

Ingen bra koll på merca, men om det är raka rör hela vägen borde det ju mullra tillräckligt?
Om inte så kan du ju testa att byta upp dig i storlek på röret, men det känns som bortkastade pengar för att lägga tusenlappar på nytt rör när du redan har ett sportrör som du dessutom tycker mullrar bra redan. Sen så är ju C63 V8 och din V6 och det gör rätt stor skillnad smile

KewaNCow
15 februari 2017 · 1 Inlägg

Grenrör, downpipe, kasta kattarna och köra helt utan dämpare brukar ju göra susen men annars så kan en "open cut out" funka om du vill ha ljud helt utan ljuddämpning men ändå ha avgassystemet kvar smile

Datorer, Hojar och bilar. Det är sånt jag gillar att meka med x)
Toyota Supra "UWU" (1997)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 februari 2017 · 4 917 Inlägg

En annan som växt upp lite vill ha sin bil så tyst som möjligt för att INTE störa omgivningen i onödan..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang