Volvo 760 med vit femma (GLT) Vilket insug ?

Lommen
4 februari 2017 · 273 Inlägg

Har funderat hit och dit fram och tillbaka ang motorval i min Volvo 760, nu tänkte jag kolla lite ang vit sug femma, vill ej ha nått som alla andra har och det är ju T5 som alla åker nu, därför tänkte jag sug femma, dessutom har jag flera Volvo 960 motorer och flera 850 motorer + karosser så delar har jag till det mesta. Jag funderar dock på några saker.

1: Kan jag köra nyare raka insuget och montera 850 spjällhus och få det att fungera med sugmotorn ?

2: Kan jag möjligen ta det raka insuget med tillhörande spjällhus från nyare motor typ S70 eller äldre S80 och få det att lira med 850 motorn ?

3: Om motorn kommer från Automat, det är bara att ta svänghjul från manuell femma och givaren som sitter längst upp ?

4: Funkar pumparna som sitter på min 760 till vitfemman rakt av ?


Tacksam för svar....

// Lommen

Lommen
13 februari 2017 · 273 Inlägg

Hej och hå...vad många svar jag har fått, tar nog sin lilla tid att gå igenom allt det här och notera alla bra tips och förslag jag fått... hahaha.. nä rå.. men ganska värdelöst det här kan jag tycka.

Tur jag har helt andra källor för den här typen av information så borde inte vara några problem att få reda på det jag undrar... dessutom har jag ju hela helgen på mig.. eller nä men flera månader innan det blir sommar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang