Rolla mattsvart huv tips på bra färg?

-rullen-
4 februari 2017 ·

Hej tänkte höra om någon har bra tips på vilken färg man kan använda, tänkte rolla huven mattsvart och vill ha nån bra färg som tål det mesta..

beppizh
4 februari 2017 · 328 Inlägg

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men måste fråga för jag är nyfiken.
Blir det bättre av att rolla än att spraya? Har själv aldrig rollat så vet inte hur resultatet blir värken utseende mässigt och hur stryktåligt det blir.
För nackdelar med rolling?

-rullen-
4 februari 2017 ·

Har faktiskt aldrig rollat själv men har sett folk få rätt så bra resultat om man gör ett bra förarbete.. spraya kanske man får lättare rinningar, men lägger man tunna lager och inte sprayar för nära blir det nog rätt så bra resultat av det också..

Slash Saabifierad
5 februari 2017 · 2 026 Inlägg

Rollning kräver mindre tid och mindre ansträngning.
Nackdel är att folk brukar strunta i grundarbetet och bara smeta på färgen över allting, ofta rakt över rost och vips är bilen nu rostfri samt att resultatet brukar inte bli "perfekt" då det är svårt att dosera tjockleken.
Men bryr man sig inte om resultatet och inte vill att det ska kosta så mycket är det givetvis bra.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
ehedman
5 februari 2017 · 1 966 Inlägg

Har du varit till din lokala färghandel?
Gå dit och be om en färg för plåt så får du hjälp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang