Roligheter till Ford Sierra 2.0 gl -88

Nathan1
5 februari 2017 · 2 Inlägg

Undrar vad man skulle kunna göra för att få bilen att både se bättre ut och bli roligare att köra för en mindre peng!

Knugcab
5 februari 2017 · 5 111 Inlägg

Allt beror ju på din budget. 88 har du ju ännu Pintomotorn (och just motorer från 88 och framåt har jag hört skall vara bra utgångsläge?) så där finns ju gott om grejer för att trimma, men det kan bli allt från halvbilligt till hur dyrt som helst, beroende på hur långt du vill gå.

Jag tror att steg 1 om man vill få en snyggare bil som även ligger bättre på vägen är att gå ifrån de spinkiga 13" hjulen till något bredare och med lägre profil dock...... Är nu budgeten skral så är ju till och med plåtfälgar från en 9000 ett lyft.....

Så vad är en mindre peng och hur långt vill du gå?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
MickeEng
5 februari 2017 · 480 Inlägg
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Nathan1
6 februari 2017 · 2 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Allt beror ju på din budget. 88 har du ju ännu Pintomotorn (och just motorer från 88 och framåt har jag hört skall vara bra utgångsläge?) så där finns ju gott om grejer för att trimma, men det kan bli allt från halvbilligt till hur dyrt som helst, beroende på hur långt du vill gå.

Jag tror att steg 1 om man vill få en snyggare bil som även ligger bättre på vägen är att gå ifrån de spinkiga 13" hjulen till något bredare och med lägre profil dock...... Är nu budgeten skral så är ju till och med plåtfälgar från en 9000 ett lyft.....

Så vad är en mindre peng och hur långt vill du gå?

ahh jo fan finns väl gott om dem kring skroten? Kring 5k lappen har jag att jobba med just nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang