FILM: Polisen om nya lagen mot falska polisbilar

DEvilMike
10 februari 2017 · 203 Inlägg

Hej:
Intressant reportage denna vecka om den nya lagen som tom polisen tycker är svag.

http://motorblogofsweden.se/film-polise … olisbilar/

Enjoy!

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
it_mutt Avstängd
10 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Det är ju gott att du även tar upp sådana här saker, men, för allt i världen; sluta Aftonbladet:a dig.

"Trafikpolisen Johan berättar om den nya lagen som han själv tycker är alldeles för svag."

"Johan: Jag tycker kanske att den är lite lite tandlös [...] kan jag tycka är lite lite ... vekt"


Men, hur eller hur, bra för att upplysa folk om inte annat.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DEvilMike
10 februari 2017 · 203 Inlägg

it_mutt skrev:
Det är ju gott att du även tar upp sådana här saker, men, för allt i världen; sluta Aftonbladet:a dig.

"Trafikpolisen Johan berättar om den nya lagen som han själv tycker är alldeles för svag."

"Johan: Jag tycker kanske att den är lite lite tandlös [...] kan jag tycka är lite lite ... vekt"


Men, hur eller hur, bra för att upplysa folk om inte annat.

Han sa så till mig "off camera" så också.
Men om du tycker att det är en "Aftonbladet" mellan tandlös och svag så kan jag ändra det. Har dock jobbat 17 år som journalist varav de 14 senaste på TV4 så det sitter kvar mycket av det förgångna smile

Dont drive faster then your guardian angels can fly
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
it_mutt Avstängd
10 februari 2017 · 10 388 Inlägg

DEvilMike skrev:

it_mutt skrev:
Det är ju gott att du även tar upp sådana här saker, men, för allt i världen; sluta Aftonbladet:a dig.

"Trafikpolisen Johan berättar om den nya lagen som han själv tycker är alldeles för svag."

"Johan: Jag tycker kanske att den är lite lite tandlös [...] kan jag tycka är lite lite ... vekt"


Men, hur eller hur, bra för att upplysa folk om inte annat.

Han sa så till mig "off camera" så också.
Men om du tycker att det är en "Aftonbladet" mellan tandlös och svag så kan jag ändra det. Har dock jobbat 17 år som journalist varav de 14 senaste på TV4 så det sitter kvar mycket av det förgångna smile

Jag tycker att skillnaden mellan "lite lite tandlös" och "alldeles för svag" är ganska stor, och lite vad jag väntar mig av Aftonbladet; "Här är personerna som ser EXAKT ut som kändisar" och sen råkar någon ha samma mustasch och glasögon som en kändis.

Missförstå mig rätt, det är inte klagande på inslaget som sådant, jag bara reflekterade över texten i förhållande till vad som sas i inslaget. Mest bara så du inte tar kritiken och kopplar denna till "hela" grejen smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DEvilMike
10 februari 2017 · 203 Inlägg

it_mutt skrev:

DEvilMike skrev:

it_mutt skrev:
Det är ju gott att du även tar upp sådana här saker, men, för allt i världen; sluta Aftonbladet:a dig.

"Trafikpolisen Johan berättar om den nya lagen som han själv tycker är alldeles för svag."

"Johan: Jag tycker kanske att den är lite lite tandlös [...] kan jag tycka är lite lite ... vekt"


Men, hur eller hur, bra för att upplysa folk om inte annat.

Han sa så till mig "off camera" så också.
Men om du tycker att det är en "Aftonbladet" mellan tandlös och svag så kan jag ändra det. Har dock jobbat 17 år som journalist varav de 14 senaste på TV4 så det sitter kvar mycket av det förgångna smile

Jag tycker att skillnaden mellan "lite lite tandlös" och "alldeles för svag" är ganska stor, och lite vad jag väntar mig av Aftonbladet; "Här är personerna som ser EXAKT ut som kändisar" och sen råkar någon ha samma mustasch och glasögon som en kändis.

Missförstå mig rätt, det är inte klagande på inslaget som sådant, jag bara reflekterade över texten i förhållande till vad som sas i inslaget. Mest bara så du inte tar kritiken och kopplar denna till "hela" grejen smile

Det är lugnt! Jag har ändrat nu.
Trevlig helg.
/M

Dont drive faster then your guardian angels can fly
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang