Räcker 20mm2 strömkabel mellan 2 batteri?

adart
12 februari 2017 · 26 Inlägg

Har precis köpt ett nytt biltema AGM 70ah batteri i hopp om att jag trodde att det skulle få innerbelysningen att sluta blinka, men icke så jag funderar på att köpa ett till, men har i dagsläget bara en 20mm2 strömkabel dragen bak till slutsteget. Så jag undrar om det räcker med den kabeln eller om jag måste dra om en grövre?

h0cke
12 februari 2017 · 18 Inlägg

Beror på hur långt du ska dra kabeln, men 20 mm2 klarar ju 70 A ifall den inte är superlång.

Jory
12 februari 2017 · 75 Inlägg

Kan du inte sätta nya batteriet direkt vid slutsteget?
Så låter du givetvis kabeln ligga kvar för laddning osv.

adart
12 februari 2017 · 26 Inlägg

h0cke skrev:
Beror på hur långt du ska dra kabeln, men 20 mm2 klarar ju 70 A ifall den inte är superlång.

Den ena batteriet är ju fram, så det kabeln är la 5 meter?

adart
12 februari 2017 · 26 Inlägg

Jory skrev:
Kan du inte sätta nya batteriet direkt vid slutsteget?
Så låter du givetvis kabeln ligga kvar för laddning osv.

Jo det är det som är tänkt

Fjong
13 februari 2017 · 1 494 Inlägg

Vad har du för grejer?
Skulle dragit en ny kabel, själv skulle jag aldrig använda mindre än 50mm2 iaf, vill du vara riktigt seriös så kan du dra en jordkabel till batteriet bak med.

Kolla även hur mycket generatorn laddar så att du inte tappar massa där, en big three uppgradering är bra att göra om man har lite ljud i bilen.

adart
13 februari 2017 · 26 Inlägg

Fjong skrev:
Vad har du för grejer?
Skulle dragit en ny kabel, själv skulle jag aldrig använda mindre än 50mm2 iaf, vill du vara riktigt seriös så kan du dra en jordkabel till batteriet bak med.

Kolla även hur mycket generatorn laddar så att du inte tappar massa där, en big three uppgradering är bra att göra om man har lite ljud i bilen.

Kanske får göra det då.
Just nu har jag ett HDP4 till dörrarna och Pioneer gm-8601 med en spl xtr200 i en halvdan låda

Big three är på gång, lite oklarheter än så länge men det ska la gå att lösa

Fjong
14 februari 2017 · 1 494 Inlägg

Vad har du för framsystem? Hur är basen kopplad? Tycker att det är konstigt att det skulle dippa så pass med den setupen

adart
14 februari 2017 · 26 Inlägg

Fjong skrev:
Vad har du för framsystem? Hur är basen kopplad? Tycker att det är konstigt att det skulle dippa så pass med den setupen

Hertz ESK 165L.5 och bak är koaxial versionen. Basen är kopplad i 1ohm. Har mätt framme på batteriet när jag har spelat och då har spänningen gått ner till 11.8v ibland. Tror jag har bränt säkringarna till steget nu med... Har inte haft några problem med min andra bas,  dock är det bara en jbl gt5 1204 men

Senast redigerat av adart (14 februari 2017)

Fjong
15 februari 2017 · 1 494 Inlägg

Hur mycket har du med bilen igång utan att spela? Borde ligga på 14,4v. Hade varit intressant att se hur mycket effekt du använder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang