Abs och Esp lyser Passat tdi 02:a

Martin3610
14 februari 2017 · 3 Inlägg

På min vw passat 1.9 tdi 2002 lyser abs och esp lampan ibland och samtidigt slutar bromsljuset fungera.. Fick upp en felkod på " brake pressure sensor " så jag bytte bromstrycksgivaren men samma fel fortfarande.. Någon som vatt med om nått liknande ?

Senast redigerat av Martin3610 (14 februari 2017)

it_mutt Avstängd
14 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Martin3610 skrev:
På min vw passat 1.9 tdi 2002 lyser abs och esp lampan ibland och samtidigt slutar bromsljuset fungera.. Fick upp en felkod på " brake pressure sensor " så jag bytte bromstrycksgivaren men samma fel fortfarande.. Någon som vatt med om nått liknande ?

Bromsljuskontakten.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Martin3610
14 februari 2017 · 3 Inlägg

Kan de verkligen va så lätt ? smile

it_mutt Avstängd
14 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Martin3610 skrev:
Kan de verkligen va så lätt ? smile

Det kan det absolut.

Har haft liknande fenomen på min gamla A6:a.

Den gav röd bromsvarning, abs-varning och esp. Och en hel hoper med bromsrelaterade felkoder.

Bytte bromsljuskontakten, och felkoderna kom inte tillbaka, och bilen slutade varna.

Anledningen till detta är/var iaf på A6:an att det är en dubbelbrytare. Ena går till just bromsljuset, andra till "bilen". När denna felade så kände bilen att den bromsade, men fick ingen indikering från bromsljuskontakten, och antog helt enkelt att det var fel på bromssystemet. För att förenkla det väldigt.

Men, just i kombination med att ditt bromsljus samtidigt inte fungerar, så skulle jag iaf börja där, och se det som en väldigt stark kandidat.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Martin3610
15 februari 2017 · 3 Inlägg

Tack för tipset smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang