Sprakar som fan i högtalarna.....

kimjohanss
16 februari 2017 · 26 Inlägg

Hejsan! Kopplade precis in min stereo i bilen, men när jag drar på lite volym så börjar det spraka rätt rejält i alla högtalare...vad kan felet bero på? Allt sitter i en VW Bubbla...vad kan felet vara? Har inte sett att något ligger mot jord heller.. Kan även tillägga att det börjar spraka runt 15 (utav 35) på stereon. Om jag har Loudness funktionen på så blir det högre sprakande, och varje gång det kommer en liten bas kick så sprakar det ordentligt. När jag ökar till 25 så bara skriker det i alla högtalare, man hör alltså ingenting utan det låter som ett vitt brusljud bara. Kan ju också tillägga att, bakom stereon så blev den sviiiin varm (på plattan, vad den nu kallas för..) efter jag lyssnat lite smått på musik (inget dunk, hade runt 16 på volymen)..stereon är relativt ny också. Kanske ändå ska ta och öppna upp den för att se om något hänt inuti den?  Eller kan den bli såhär varm där bakom ifall det är kortis på någon högtalare?

Har bara 2st 6x9or och 2st 5,25.

kimjohanss
17 februari 2017 · 26 Inlägg

Testade idag att spela CD skiva i stereon, och då blev det inga missljud eller störningar alls.. Bara med bluetooth och aux som det sprakar och ha sig som fan (alltså, vid högre volym hör man inte musiken alls)...hmmm??!!

it_mutt Avstängd
17 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Inte så¨enkelt att du har lite för hög volym i kombination med eq på telefonen? Så att det helt enkelt distar något fruktansvärt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
kimjohanss
17 februari 2017 · 26 Inlägg

it_mutt skrev:
Inte så¨enkelt att du har lite för hög volym i kombination med eq på telefonen? Så att det helt enkelt distar något fruktansvärt

Har ingen eq på telefonen alls..och jag spelade högre med vanlig cd faktiskt..

it_mutt Avstängd
17 februari 2017 · 10 388 Inlägg

kimjohanss skrev:

it_mutt skrev:
Inte så¨enkelt att du har lite för hög volym i kombination med eq på telefonen? Så att det helt enkelt distar något fruktansvärt

Har ingen eq på telefonen alls..och jag spelade högre med vanlig cd faktiskt..

Nej, alltså, om du skruvar upp på telefonen som du sen kopplar till stereon, så blir signalen (från telefonen) eventuellt distad. Det "ska" den inte bli med en vanlig cd, då den ligger i "rätt nivå". Så att du spelar högre med cd har ingen betydelse.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
kimjohanss
17 februari 2017 · 26 Inlägg

it_mutt skrev:

kimjohanss skrev:

it_mutt skrev:
Inte så¨enkelt att du har lite för hög volym i kombination med eq på telefonen? Så att det helt enkelt distar något fruktansvärt

Har ingen eq på telefonen alls..och jag spelade högre med vanlig cd faktiskt..

Nej, alltså, om du skruvar upp på telefonen som du sen kopplar till stereon, så blir signalen (från telefonen) eventuellt distad. Det "ska" den inte bli med en vanlig cd, då den ligger i "rätt nivå". Så att du spelar högre med cd har ingen betydelse.

Ahaaaa. Jag ska testa detta imorgon! Annars får jag öppna upp den och kolla ifall något är paj i stereon!

it_mutt Avstängd
17 februari 2017 · 10 388 Inlägg

kimjohanss skrev:

it_mutt skrev:

kimjohanss skrev:

Har ingen eq på telefonen alls..och jag spelade högre med vanlig cd faktiskt..

Nej, alltså, om du skruvar upp på telefonen som du sen kopplar till stereon, så blir signalen (från telefonen) eventuellt distad. Det "ska" den inte bli med en vanlig cd, då den ligger i "rätt nivå". Så att du spelar högre med cd har ingen betydelse.

Ahaaaa. Jag ska testa detta imorgon! Annars får jag öppna upp den och kolla ifall något är paj i stereon!

Ja, det är ju lätt att testa, det är bara att "skruva ner lite" på mobilen och se om det blir någon skillnad.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang