Lackera BMW 320

samuelz
17 februari 2017 · 16 Inlägg

Min bil har börjat få rost skador vid ena hjulhuset så jag tänkte slipa bort och lackera om.

(OBS Jag är nybörjare när det kommer till bilvård.)
Det stora problemet med att jag inte kan göra det här själv är att jag har metallic lack.

Så nu vänder jag mig till er.

Hur skulle ni gå till väga?
Blir det bra om man lämnar in bilen på lackning för endast en(1) del eller kommer den sticka ut från övriga bilen?

Jag vill gärna undvika att behöva lacka om hela bilen pågrund av priset.

Bilen är en BMW 320, 1998.

Som sagt jag är ny inom bilvård och därför okunnig inom området. Därför har jag köpt den här bilen för att lära mig. Alla tips är välkomna.

Vi får se man kanske blir stammis här snart wink

Superb-linkan
18 februari 2017 · 275 Inlägg

Slipa och måla själv!
Du köpte ju bilen för att lära dig wink

DKZ
18 februari 2017 · 228 Inlägg

Har du grejer hemma så du kan göra sakerna själv? Ska du köpa på dig sakerna du behöver kommer det kosta en slant. Inte mycket men det blir nog minst 1000-2000kr med maskin, slippapper, grundfärg osv.  Att göra det själv är nog inga problem. Finns 1000-tals videos på y-tube hur man gör.

Jag har lite allt möjligt hemma i mitt garage men det är saker man har köpt på sig under åren.
Jag hade hört mig för med lackfirmor i ditt närområde. Vad tar dom? Jag fick parkeringsskada på min röda Audi A4 som jag hade för flera år sedan. När dom lackade om framskärmen så bad jag dom nerlacka och det kosta inte många kronor. Tror jag betalde 1500kr för det. Gjort lack jobb på flera av mina bilar och det behöver inte kosta en förmögenhet. Det beror ju iofs på hur "illa" din lackskada är. Är det mycket rost så man måste svetsa eller är det bara att slipa?

Resultatet kommer bli bäst via en firma. Vill du göra det själv? Go for it!
BMW tror ja har originalfärg på sprayburk.

https://www.youtube.com/watch?v=o4SyQDBPRuA

Besök gärna min youtube kanal Motornörd
eller Instagram, Facebook & Twitter
Gilla och prenumerera så får du tillgång till nya avsnitt.
Profess
18 februari 2017 · 1 Inlägg

Är det rost så hjälper det endast kort stund att slipa och lackera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang