Volvo v70n 2.4 års -02 ingen golvvärme! Hjälp!

Sebbe96
19 februari 2017 · 9 Inlägg

Hejsan!

Har lite funderingar kring golvvärmen i min volvo v70n års-02...
jag får värme upp mot kroppen när man sitter och kör men inte nånting alls ner mot fötterna. KAAAALLT!
Har lämnat in bilen på volvoverkstad där dom konstaterade någon slags spjällmotor som "rappar" över.

För att byta detta ville dom ha en bit över 8000kr som jag då upplevde var lite överkurs för de lilla...? snubben på Volvo förklarade att dom måste lyfta hela instrumentpanelen för att komma åt att byta denna "spjällmotor"

Så nu undrar jag om någon annan här upplevt samma sak/ haft liknande problem och om någon vet om det är så svårt som Verkstaden säger? eller om det är någon man kan ge sig på själv?

Tack på förhand

BMW 325i e91 LCI "Spacegrå" (2009)
Djo
19 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Sebbe96 skrev:
Hejsan!

Har lite funderingar kring golvvärmen i min volvo v70n års-02...
jag får värme upp mot kroppen när man sitter och kör men inte nånting alls ner mot fötterna. KAAAALLT!
Har lämnat in bilen på volvoverkstad där dom konstaterade någon slags spjällmotor som "rappar" över.

För att byta detta ville dom ha en bit över 8000kr som jag då upplevde var lite överkurs för de lilla...? snubben på Volvo förklarade att dom måste lyfta hela instrumentpanelen för att komma åt att byta denna "spjällmotor"

Så nu undrar jag om någon annan här upplevt samma sak/ haft liknande problem och om någon vet om det är så svårt som Verkstaden säger? eller om det är någon man kan ge sig på själv?

Tack på förhand

Ja du kommer nog inte åt den spjäll motorn utan att plocka ur instrumentbrädan tyvärr.

Men är du hyfsat händig kan du plocka ur instrumentbrädan själv inte gjort det på en v70N men borde inte vara allt för svårt egentligen tycker jag men det är nog några timmars jobb säkert.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang