Jeremy Clarkson avslöjar bilen han hatar mest.

Evildan
22 februari 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Mr_B skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Men i flera program har han även hållit fram en bil som han gillar mest. Vet ni vilken?

Han har ju angett många bilar som sin "favoritbil" men just nu är det väl Lexus LFA som brukar nämnas.
B!

Yeti...

Det är pga Mr.Whippy.

Evildan
23 februari 2017 ·

Sen reflektion : "hatar mest" det låter som en surmulen 12årings uttryck.

Cuefa Ain't no place like home...
23 februari 2017 · 4 628 Inlägg

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

Lexus SC430 var det väl då?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Evildan
23 februari 2017 ·

Cuefa skrev:

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

Lexus SC430 var det väl då?

Du kan din so called top gear. smile

Fiesta_Racing Ford fantast
24 februari 2017 · 1 607 Inlägg

Evildan skrev:

Cuefa skrev:

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

Lexus SC430 var det väl då?

Du kan din so called top gear. smile

nä det var en bil som tillverkats där märket skulle vetat bättre. dom sågande en ford gt rätt bra med

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Evildan
24 februari 2017 ·

Fiesta_Racing skrev:

Evildan skrev:

Cuefa skrev:

Lexus SC430 var det väl då?

Du kan din so called top gear. smile

nä det var en bil som tillverkats där märket skulle vetat bättre. dom sågande en ford gt rätt bra med

http://topgear.wikia.com/wiki/Lexus_SC_430
The worst car in the world.

Streethawk Billjuds Wannabe
24 februari 2017 · 1 771 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:

Evildan skrev:

Cuefa skrev:

Lexus SC430 var det väl då?

Du kan din so called top gear. smile

nä det var en bil som tillverkats där märket skulle vetat bättre. dom sågande en ford gt rätt bra med

Att dom sågade Ford Gt var ju mest för att Jeremy ägde en.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2017 · 13 729 Inlägg

Djo skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

både Evildan och du har fel båda bilarna är dynga av olika anledningar.. 
men skulle tyvärr välja en prius före en v70N även om jag persoligen verkligen hatar priusar så går dom garanterat inte sönder lika ofta som v70N helt klart sämsta bilen jag någonsin ägt..
då har jag ägt mycket så kallade skitbilar  men dom fungerar åtminstånde man slipper stå och skruva dagarna i ända för att skiten ska gå att åka tills nästa grej går sönder.
hade jag inte kunnat skurvat själv hade jag nog lagt 150K på min gamla v70N d5.  den blev utbytt mot en Peugeot 407 2.0hdi 05 som är sååå mycket bättre bil på alla sätt  men visst jag har fått bytt en fjäder och 2hjulager hjulagrena lät när bilen köptes.  men iövrigt inte ett skit på 2500mil    på den sträckan hade jag bytt hela framvagnen stötdämpare bak abs givare och en jäkla massa skit på min v70n

när en fransk skrotbil är bättre än en volvo så betyder det att den bilen volvo släppt är riktigt jävla skräp rakt igenom

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Djo
25 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Growe skrev:

Djo skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

både Evildan och du har fel båda bilarna är dynga av olika anledningar.. 
men skulle tyvärr välja en prius före en v70N även om jag persoligen verkligen hatar priusar så går dom garanterat inte sönder lika ofta som v70N helt klart sämsta bilen jag någonsin ägt..
då har jag ägt mycket så kallade skitbilar  men dom fungerar åtminstånde man slipper stå och skruva dagarna i ända för att skiten ska gå att åka tills nästa grej går sönder.
hade jag inte kunnat skurvat själv hade jag nog lagt 150K på min gamla v70N d5.  den blev utbytt mot en Peugeot 407 2.0hdi 05 som är sååå mycket bättre bil på alla sätt  men visst jag har fått bytt en fjäder och 2hjulager hjulagrena lät när bilen köptes.  men iövrigt inte ett skit på 2500mil    på den sträckan hade jag bytt hela framvagnen stötdämpare bak abs givare och en jäkla massa skit på min v70n

när en fransk skrotbil är bättre än en volvo så betyder det att den bilen volvo släppt är riktigt jävla skräp rakt igenom

Har jobbat på Volvo verkstad och rent generellt är v70N hyfsat problem fria bilar (dom hade problem med k-stag och och sedan på pre facelift är det mätarhus problemen) Men detta gäller många av början av 00 bilarna av någon anledning.

Sen har många av v70N exemplaren gått långt speciellt D5 och ja då får man het enkelt förstå att delar börjar gå sönder.

Förövrigt bytt avgassystem på en prius men aldrig en v70 wink

När jag letade ny bil tröttnade jag på alla problem bilar och köpte en v70 vet att dom inte är problemfria men jag visste vad jag köpte iallafall.


Låter som du fått ett riktigt måndags exemplar tyvärr. För gubbarna som jobbat länge på volvo verkstaden sade att en v70N det är en bra volvo och dom borde veta som jobbat med dom sedan dom var nya.

Förövrigt hur långt hade peggan gått vs v70N ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
25 februari 2017 ·

Djo skrev:

Growe skrev:

Djo skrev:

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

både Evildan och du har fel båda bilarna är dynga av olika anledningar.. 
men skulle tyvärr välja en prius före en v70N även om jag persoligen verkligen hatar priusar så går dom garanterat inte sönder lika ofta som v70N helt klart sämsta bilen jag någonsin ägt..
då har jag ägt mycket så kallade skitbilar  men dom fungerar åtminstånde man slipper stå och skruva dagarna i ända för att skiten ska gå att åka tills nästa grej går sönder.
hade jag inte kunnat skurvat själv hade jag nog lagt 150K på min gamla v70N d5.  den blev utbytt mot en Peugeot 407 2.0hdi 05 som är sååå mycket bättre bil på alla sätt  men visst jag har fått bytt en fjäder och 2hjulager hjulagrena lät när bilen köptes.  men iövrigt inte ett skit på 2500mil    på den sträckan hade jag bytt hela framvagnen stötdämpare bak abs givare och en jäkla massa skit på min v70n

när en fransk skrotbil är bättre än en volvo så betyder det att den bilen volvo släppt är riktigt jävla skräp rakt igenom

Har jobbat på Volvo verkstad och rent generellt är v70N hyfsat problem fria bilar (dom hade problem med k-stag och och sedan på pre facelift är det mätarhus problemen) Men detta gäller många av början av 00 bilarna av någon anledning.

Sen har många av v70N exemplaren gått långt speciellt D5 och ja då får man het enkelt förstå att delar börjar gå sönder.

Förövrigt bytt avgassystem på en prius men aldrig en v70 wink

När jag letade ny bil tröttnade jag på alla problem bilar och köpte en v70 vet att dom inte är problemfria men jag visste vad jag köpte iallafall.


Låter som du fått ett riktigt måndags exemplar tyvärr. För gubbarna som jobbat länge på volvo verkstaden sade att en v70N det är en bra volvo och dom borde veta som jobbat med dom sedan dom var nya.

Förövrigt hur långt hade peggan gått vs v70N ?

Fast bara för de jobbat länge på en volvoverkstad betyder inte att de kan allt wink   Har ändå haft v70n inne på växxellådsbyte och de gick åt helvete smile   

De är inte en bättre bil än andra helt enkelt. De är lika dåliga oftast.

Queenie
25 februari 2017 · 74 Inlägg

Hans favorit (eller iaf en som de alla tre från top gear enats om) är Subaru Legacy (kan ha varit outback) och Ford mondeo.
Och Lexus LFA

Yogiandscooby14
25 februari 2017 · 23 Inlägg

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

De va en lexus, dock kommer jag inte ihåg vad modellen heter. Men de va en lexus.

Queenie
26 februari 2017 · 74 Inlägg

Yogiandscooby14 skrev:

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

De va en lexus, dock kommer jag inte ihåg vad modellen heter. Men de va en lexus.

Is250 cab

Evildan
26 februari 2017 ·

Queenie skrev:

Yogiandscooby14 skrev:

Evildan skrev:
Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

De va en lexus, dock kommer jag inte ihåg vad modellen heter. Men de va en lexus.

Is250 cab

SC430 .

Queenie
26 februari 2017 · 74 Inlägg

Evildan skrev:

Queenie skrev:

Yogiandscooby14 skrev:

De va en lexus, dock kommer jag inte ihåg vad modellen heter. Men de va en lexus.

Is250 cab

SC430 .

Sömnbrist.. Klart du har rätt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang