Cheva Blazer K5 -88 6.2 Diesel. Dör efter en stund men startar direkt igen.

Joakim-S Hobby Fotograf
25 februari 2017 · 650 Inlägg

Hej!

Har en Cheva K5 Blazer med 6.2 Diesel motor.

Problemet som uppstår är följade. Om bilen t.ex har stått över natten så är det inga problem alls att starta den, men när man kört kanske 2-3 km så känner man att bilen börjar tappa kraft för att tillslut dö.

När bilen har dött så har jag provat öppna avtappningen för vattnet på dieselfiltret för tänkte att det kanske var vatten i dieseln då har det sugits in luft, vilket för mig betyder att det inte är nått tryck i bränslesystemet utan ett vakuum? När man har släppt på undertrycket kan man starta igen och köra i 2-3km till så upprepas samma historia.

Har slut på idéer just nu, för känns som jag kollat det mesta. Har kollat slangarna från tanken om dom är böjda eller klämda, har även kollat den mekaniska bränslepumpen och den trycker på fint. Så förstår inte varför det bildas ett undertryck i bränslesystemet.

Hoppas nån kan komma med några bra tips på vart man ska kolla här näst!

Mvh Joakim Sundh

MG e-HS (2021)
Xebers76
26 februari 2017 · 2 264 Inlägg

Funkar tankventiation som det ska? Kan bli himla undertryck annars, kolla även att du har ett bra flöde genom bränslefiltret, för det kan skapa just det symptomet att bilen går ett tag o sen stannar

Senast redigerat av Xebers76 (26 februari 2017)

Joakim-S Hobby Fotograf
26 februari 2017 · 650 Inlägg

Xebers76 skrev:
Funkar tankventiation som det ska? Kan bli himla undertryck annars, kolla även att du har ett bra flöde genom bränslefiltret, för det kan skapa just det symptomet att bilen går ett tag o sen stannar

Tack för svar!

Ja jag skruvade av tanklocket och provade men vart fortfarande undertryck.. Filtret är helt nytt, monterades för 2 dagar sen.. sad Får kanske plocka ur armaturen och kolla hur det ser ut där.

Mvh Joakim

MG e-HS (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang