Biltemas kylarcement?

Skaune
23 april 2007 ·

Nån som har erfarenheter om deras produkt? Eller nån som kanske har ett annat märke o rekommendera? Finns ju ett antal, men de kan vara roligt o höra vad andra tycker!

mr_persiano *GULAN*
23 april 2007 · 647 Inlägg

Jag rekommenderar biltemas. Billigt och bra. Har fungerat bra på två utav mina bilar.

Skaune
23 april 2007 ·

ja priset är ju kanon, har fullt upp me o skruva me lastbilarna så tänkte kika om de gick o lösa med cementen först! fler som har erfarenheter?

Lindgren_
23 april 2007 · 2 644 Inlägg

Jadu.. Jag har vart med om att skiten har kletat fast så det blir stopp så att den kokar hela tiden istället smile

Johan Lindgren
Skaune
23 april 2007 ·

ajajaj då! med biltemas? hur doserade du? tog du rekommenderad mängd?

Kristian_L
23 april 2007 · 1 893 Inlägg

Alltid en risk med sådana preparat. Kylar cementen kan täppa till andra hål än de som man själv vill.
Olika produkter mot olje läckage får i regel packningar att svälla upp, fungerar ett tag, sedan är packningarna helt mosiga efter ett tag och ramlar i bitar. osv...

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Mr_Thulin
23 april 2007 · 55 Inlägg

fungerade skitabra på min iaf

Turbotractorn snart i din backspegel.
B230et extreme.
Sharky
23 april 2007 · 10 287 Inlägg

Det bästa torde vara Mekonomens Bars Leak. Används bla av märkesverkstäder. Rekommenderas absolut.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
loffe007
23 april 2007 · 905 Inlägg

kanel. funkar bra och luktar gott. smile om det är i kylarna och du ser vars det läcker kan du prova med gasolbrännaren och med bly/silverlod. kan gå få det tätt.

Danijel
23 april 2007 · 237 Inlägg

Det jag har hört ska vara bra är det som säljs på AD-center. kommer inte på namnet men det är små plastkulor som tätar och håller hur bra som helst, har aldrig provat det men det är ännu ett medel du kan prova iaf..

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
Gräsberg
23 april 2007 · 1 002 Inlägg

ingerfära fungerar på läckande kylare oxå wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
MrTurbo Better than God \o/
23 april 2007 · 1 882 Inlägg

Kristian_V skrev:
Alltid en risk med sådana preparat. Kylar cementen kan täppa till andra hål än de som man själv vill.
Olika produkter mot olje läckage får i regel packningar att svälla upp, fungerar ett tag, sedan är packningarna helt mosiga efter ett tag och ramlar i bitar. osv...

Håller med där, sådana där preparat är ett otyg. Visst kanske tätar läckan men sätter sig överallt i hela motorn med. Bättre att fixa riktigt på en gång även om det e jobbigt och tar tid & pengar.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Skaune
24 april 2007 ·

ja jag är ju rädd för det, synd bara att man har så lite tid! men sharkys rekommendation på mekonomens produkt kan ju verka vettig, men nån kanel o ingefära heller jag nog inte i, så länge jag inte vet bieffekterna! ;0)kanske luktar nybakad kanelsnäcka när man cruisar i stan! big_smile

mike_h_gbg
24 april 2007 · 48 Inlägg

ingefära fungerar hur bra som helst om det är en liten läcka i kylet! använde det till lastbilen höll i 1år iaf sedan såldes den (sista vilan)

Volvo 945 TDI "D24 TDI" (1993)
MrAknot
24 april 2007 · 4 Inlägg

Har Erfarenhet av att äggvita ska va jävligt bra de svällertill så fort de kommer ut i de fria (Beroende på Strolek på Hålet)

Volvo 945 "Ltt" (1996)
Mr_Gear Biltokig
24 april 2007 · 870 Inlägg

Sharky skrev:
Det bästa torde vara Mekonomens Bars Leak. Används bla av märkesverkstäder. Rekommenderas absolut.

/Göran

Tänker också rekommendera Bars Leak... Används som sagt av märkesverkstäder!
Kostar 150 spänn men då tätar den för framtida läckor i 12 månader framöver också
Har använt den på en 740 16v som läckte riktigt friskt men den fixade biffen utan problem!
ska inte täppa igen kylsystemet då de hålen är mycket större än vad som ska gå att täta...

Senast redigerat av Mr_Gear (24 april 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
hollep
14 juni 2007 ·

någon som vet hur man använder det!! ska man ha ut allt vatte och kylykål och sen ha i det eller??

hollep
14 juni 2007 ·

Mr_Gear skrev:

Sharky skrev:
Det bästa torde vara Mekonomens Bars Leak. Används bla av märkesverkstäder. Rekommenderas absolut.

/Göran

Tänker också rekommendera Bars Leak... Används som sagt av märkesverkstäder!
Kostar 150 spänn men då tätar den för framtida läckor i 12 månader framöver också
Har använt den på en 740 16v som läckte riktigt friskt men den fixade biffen utan problem!
ska inte täppa igen kylsystemet då de hålen är mycket större än vad som ska gå att täta...

vart fins Bars Leak att köppa

MarcusL #2573
14 juni 2007 · 1 489 Inlägg

hollep skrev:

Mr_Gear skrev:

Sharky skrev:
Det bästa torde vara Mekonomens Bars Leak. Används bla av märkesverkstäder. Rekommenderas absolut.

/Göran

Tänker också rekommendera Bars Leak... Används som sagt av märkesverkstäder!
Kostar 150 spänn men då tätar den för framtida läckor i 12 månader framöver också
Har använt den på en 740 16v som läckte riktigt friskt men den fixade biffen utan problem!
ska inte täppa igen kylsystemet då de hålen är mycket större än vad som ska gå att täta...

vart fins Bars Leak att köppa

Menkonomen skriver ju Sharky

• Även den starka måste ta i när han skiter
Sharky
14 juni 2007 · 10 287 Inlägg

Jag har för mig att det står på burken. Annars kan man säkert fråga när man köper den.

/Göran


hollep skrev:
någon som vet hur man använder det!! ska man ha ut allt vatte och kylykål och sen ha i det eller??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang