Release: Garaget v5.1

chrizz Administratör
20 maj 2007 · 11 783 Inlägg

Förra gången jag introducerade nyheter här på Garaget tillkom bland annat video-funktionen som det viktigare inslaget. Det har nu laddats upp snart 1500 videoklipp och det ökar stadigt. Otroligt kul tycker jag själv då det tagit Garaget till en helt ny nivå.

Nu är det dags att introducera en rad andra nyheter som bland annat kopplar samman videofunktionen med övriga delen av communityn, men även en rad andra nya och länge eftertraktade funktioner. Nedan listar jag lite av det som är nytt denna gång.

* Ny navigering under "Min sida" som nu också är just "min sida" och inget annat.
* Ny flik; medlemssidor
* Senast inloggade användarna på framsidan, samt ännu fler listade under "medlemssidor" (obs! man visas högst en gång per dygn här, det hjälper inte att logga in och ut hela dagen för att synas mer ;)
* Möjlighet till större avatarer (ladda upp en ny stor bild så syns en större variant när man håller musen över avataren under respektive medlems sida).
* Videoklipp på medlemssidorna.
* Koppla videoklipp till din bil; videoklippet visas i samband med bilen, och bilen i samband med videoklippet. Görs via redigeringssidan för respektive videoklipp eller direkt vid uppladdning.
* Videosökning.
* Ny sökfunktion för bilar som inkluderar fritextsökning med relevanssortering (alla fält) + ortsökning samt möjlighet att begränsa sökning på län.
* Uppfräschad design
* Mer lättladdade sidor för de med långsammare uppkoppling (Garaget är nog inget för modemanvändarna ändå tror jag ;)

Enjoy!

Mvh Christian

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrTobias
20 maj 2007 · 1 297 Inlägg

Trevligt smile
Du chrizz en sak jag stör mig på. När jag går på Bilar och ska välja efter märke så går det bra att skrolla neråt. Men om man går lite för långt och ska skrolla uppåt så hoppar den till toppen :\

mvh

Diabel
20 maj 2007 · 172 Inlägg

dukitg pojke :d

Kör du först så väntar jag där framme
Nattugglan Idiot..
20 maj 2007 · 285 Inlägg

Blev riktigt fint iaf wink

FluGan Sideways.nu
20 maj 2007 · 873 Inlägg

Detta blev sjukt bra chrizz.. tummen upp för dig och ditt jobb med sidan

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
chrizz Administratör
20 maj 2007 · 11 783 Inlägg

Strumpan skrev:
Trevligt smile
Du chrizz en sak jag stör mig på. När jag går på Bilar och ska välja efter märke så går det bra att skrolla neråt. Men om man går lite för långt och ska skrolla uppåt så hoppar den till toppen :\

mvh

Har du lust och förklara det där lite mer ingående över mail? Det låter jättekonstigt. Hoppas du kan hjälpa mig förstå. Ange isåfall exakt vilken webbläsare du har problem i också (ie6, ie7, ff1.0, 1.5 osv eller vad du använder). Skriv till info@garaget.org.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
A_D_I_A_M
20 maj 2007 ·

Tja Chrizz!

Men du om man vill söka på alla bilar som e skriva på Jönköping, så går det juh inte, ja fattar nteriktigt här tongue hur har du tänkt att man ska söka?

chrizz Administratör
20 maj 2007 · 11 783 Inlägg

A_D_I_A_M skrev:
Tja Chrizz!

Men du om man vill söka på alla bilar som e skriva på Jönköping, så går det juh inte, ja fattar nteriktigt här tongue hur har du tänkt att man ska söka?

Du kan välja t.ex. jönköpings län och sen söka på "volvo". Alla bilar ur jönköpings län kan du inte få upp som det är nu. Fixar det eventuellt i dagarna..

.. eller så söker du efter "Jönköping" på alla fält, men då missar du eventuella småorter kring staden jönköping, vilket du får med när du begränsar till länet.

blev det lite tydligare? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Psychotic Brum säger bilen.
20 maj 2007 · 394 Inlägg

Jag har sätt en bugg... När jag svarar på gästboks inlägg så står det inte "Meddelandet skickat" som de gjorde förut. Uten man får bara upp en ny startsida i det lilla fönstret.. Annars blev det riktigt snyggt i nya versionen!

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
20 maj 2007 · 991 Inlägg

Kanonbra Chrizz, skönt att veta att man alltid kan lita på att du fixar det till de bättre jämt smile
Bra gjort big_smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
CrazY_SweD
20 maj 2007 · 155 Inlägg

Blev ju riktigt bra!cool

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
20 maj 2007 · 1 632 Inlägg

Vart tog klistermärkena med sitt garage namn vägen? tog du bort dom? har för mig de fanns för ett tag sen.

pzymon egen företagare
20 maj 2007 · 630 Inlägg

Mvg

Heavens_Gate
20 maj 2007 · 543 Inlägg

Ser duktigt bra ut chrizzen. Bra jobbat!! big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Daaze Rent A Retard !
20 maj 2007 · 674 Inlägg

det här har man väntat efter smile

du överträffar dig sj varje gång crizz smile helt enkelt grymt gjort tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
20 maj 2007 · 961 Inlägg

härligt chrizz!!!

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
twin_cam Smålänning
20 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Snyggt. har inte hunnit bekanta mig så mycket ännu, men ska göra det snart.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Zitram Säljare
20 maj 2007 · 140 Inlägg

Kanon smile
Skulle också vilja kunna söka på medlemmar från min hemort...

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Fawve Fotograf
20 maj 2007 · 166 Inlägg

Stiligt! Bra jobbat. big_smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
spralles
20 maj 2007 · 11 Inlägg

Kanon Criss. Riktigt snygg design på sidan nu.

www.spralle.se
It´s nice to be impotant, but it´s more important to be nice
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang