vilken wunderbaum luktar bäst

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2011 · 17 465 Inlägg

Sweet_Shadow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Sweet_Shadow skrev:
Just nu kör jag Stars n Stripes i bilen, tycker den luktar lite för mycket godis.
Vattenmelon verkar vara jäkligt populärt, får kanske ta och prova en sån nästa gång. smile
Sämsta jag har provat måste vara New Car.

Prova "Everfresh" Vit gran med gröna stripes i. Luktar men inte för sött. Vanilj suger...

Okej, ska prova den också, ska köpa på mig ett litet paket imorgon tror jag wink
Tack för tipset!

Ett alternativ.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=89434&image=1484757

Luktar gör det...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Sweet_Shadow
5 december 2011 · 103 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Sweet_Shadow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Prova "Everfresh" Vit gran med gröna stripes i. Luktar men inte för sött. Vanilj suger...

Okej, ska prova den också, ska köpa på mig ett litet paket imorgon tror jag wink
Tack för tipset!

Ett alternativ.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1484757

Luktar gör det...

Hehehe, kan jag tänka mig wink
Har en kompis som hade nåt liknande, men jag själv föredrar att ha en gran hängandes i spegeln smile
Vad är det för doft på just den där?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2011 · 17 465 Inlägg

Sweet_Shadow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Sweet_Shadow skrev:

Okej, ska prova den också, ska köpa på mig ett litet paket imorgon tror jag wink
Tack för tipset!

Ett alternativ.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1484757

Luktar gör det...

Hehehe, kan jag tänka mig wink
Har en kompis som hade nåt liknande, men jag själv föredrar att ha en gran hängandes i spegeln smile
Vad är det för doft på just den där?

Original: Pine Apple. Alltså grönt äpple. Luktade för jävligt. Felköp. Trodde det var typ "skogsfrisk"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Adeno självutnämnd expert
6 december 2011 · 157 Inlägg

Vanilj och new car är ju favoriterna cool

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Mane_Attraction Totalt okunnig
14 december 2011 · 413 Inlägg

Kör med min Lapin Kulta wunderbaum. Luktar sur disktrasa.....

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Pim_Pim
17 september 2012 ·

Jordgubb!

Munkis
18 september 2012 · 1 635 Inlägg

Den bästa var ju "Very Berry" men den togs bort för ett antal år sedan. Har dock inte ägt en endaste WB på ett par år skulle jag tro tongue

PorscheJezzica
18 september 2012 · 415 Inlägg

Skogsfrisk!!!!  smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
sirpsson
18 september 2012 · 7 Inlägg

Victory lane är king!
Born to rock däremot.... Övertalade brorsan att köpa den, den var ju ball med döskallar och grejer men sen när man röck av påsen i bilen sen. Gammal fimp och död luktar det!! Fyyyyh*vete!

Navkapsel
20 september 2012 · 4 637 Inlägg

sirpsson skrev:
Victory lane är king!
Born to rock däremot.... Övertalade brorsan att köpa den, den var ju ball med döskallar och grejer men sen när man röck av påsen i bilen sen. Gammal fimp och död luktar det!! Fyyyyh*vete!

Vad kan man annars tänka sig att den skulle lukta? smile

4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
20 september 2012 · 382 Inlägg

Jordgubb!

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
sirpsson
20 september 2012 · 7 Inlägg

Navkapsel skrev:
Vad kan man annars tänka sig att den skulle lukta? smile

Svett och replokal kanske... Nej tänk om man varit smart nog att tänka med näsan istället för ögonen! Jag fick iaf mitt roliga sen när jag smög in den i brorsans bil men nu är det bara victory land som gäller.

GummiFace
5 juli 2014 · 11 Inlägg

För ca ett år sedan köpte jag min första Wunderbaum, det var Persika och j*vlar va gott den luktade big_smile sedan dess fick man upp ögonen för doftgranarna.

Idag har man en samling oöppnade på väggen, alla sorter som finns idag samt några sorter som utgått och inte produceras längre. De jag hittat hittills av de gamla är: Apple Blossom, Grapefruit, Sverige, EU, Tallbarr, Körsbär, Cologne, Sport, Jasmine, Orkidé.

Top-favoriten är faktiskt Grapefruit, köper alla jag ser för att bunkra upp då den är svårfunnen.

De andra favoriterna är: Persika, Äpple, Jordgubb, Vattenmelon, Lime, Vanilj, Victory Lane och Wild Child.

Tycker alla luktar gott på sitt sätt, finns dock två sorter jag tyckte inte luktade något vidare, Pink Lady och Black Lady.

Tycker det är konstigt att folk inte vill hänga dem i backspegeln för annars får de "raggarstämpel". Jag hänger mina i backspegeln för att jag tycker de är snygga och luktar gott, simple as that! big_smile Bryr mig inte om vad andra tycker.

Senast redigerat av GummiFace (5 juli 2014)

mb_pucken
15 juli 2014 · 5 087 Inlägg

Städa ur ett gammalt föråd på gården här om dagen och jorde ett riktigt fynd i en gammal kasse. Förutom en hög med epa saker och cd skivor med tillhörande epa musik så hittades en wunderbaum spray, jordgubb dessutom smile luktade lika gått som för 10 år sedan.
Tog inte många minuter innan man satt lätt nostalgisk i bilen bland en doft av jordgubb och tonerna av gammal musik. Vips var man 16 igen och drömde om tjejer och gummirök smile det var tider det....

Senast redigerat av mb_pucken (15 juli 2014)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
15 juli 2014 ·

mb_pucken skrev:
Städa ur ett gammalt föråd på gården här om dagen och jorde ett riktigt fynd i en gammal kasse. Förutom en hög med epa saker och cd skivor med tillhörande epa musik så hittades en wunderbaum spray, jordgubb dessutom smile luktade lika gått som för 10 år sedan.
Tog inte många minuter innan man satt lätt nostalgisk i bilen bland en doft av jordgubb och tonerna av gammal musik. Vips var man 16 igen och drömde om tjejer och gummirök smile det var tider det....

lol Välbeskrivet.

OpelP1
15 juli 2014 · 1 412 Inlägg

Haha!  big_smile

Jag hade också sån jordgubbs wunderbaum-spray när jag åkte a-traktor.
Minns att jag sprayade upp i fluff-taket så det blev superkladdigt, att det luktade gott var uppenbarligen huvudsaken då.  tongue

torsen
20 juli 2022 · 7 233 Inlägg

bilstylarn skrev:
favorit JASMINE
sämst Vanilj

placering normalt vid spegeln.men det ser raggar aktigt ut så jag har min vid blinkers pinnen

er favorit och sämre?

Originalet granbarr - den enda!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2022 · 14 039 Inlägg

Stylaren123 skrev:
Vanilj !

Vilket trådlyft! En åtta år gammal tråd!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
MickeEng
20 juli 2022 · 479 Inlägg

Hallå!

Jag röstar på Skogsfrisk (klassiker) o New Car.

Haha kommer ihåg när vi var och köpte V50:in hade de hängt i någon Wunderbaum kan inte komma ihåg vad det var för sort bara att den var olika i färger på. Allting börja smaka den j***a doften, var tvungna att stanna på hemvägen o knyta in den i en påse. Var det något de ville dölja som luktade i bilen kan ju tala om de hade lyckats.

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 juli 2022 · 17 465 Inlägg

Doftminnet. Det sitter rätt hårt i vissa fall. För att vidareutveckla -och flumma iväg lite- min koppling till en speciell gran så kommer det för den som orkar läsa:

"En sen fredagseftermiddag i Mars 1992 körde jag upp. Uppkörningen var rekordkort. Den som känner till Kungälv vet att sträcken från Kexfabriken till bussterminalen är promenadsträcka. Men det var den jag körde... Mannen bredvid mig hade pratat med min körlärare innan vi åkte och killen innan körde rätt länge. I mitt fall såg han rätt ointresserad ut. "Hittar du tillbaka? Parkera på lämplig plats". Vi fick lappen bägge två.

Nåväl, det tog ett tag att ta sig hem men där väntade min bil i garaget. En röd tokpolerad (Hade stått där i ett par veckor) Audi 100 1.8s -89. Stor tung bil men en liten motor på 90hk. Det var kravet för att föräldrar skulle skjuta till pengar. Säker & trög. 80 Liter bensin fanns i. Första resan gick för att hämta en kompis. Hans pappa gick ett varv runt bilen och gjorde ett brummande läte. Vi drog iväg till en bensinmack och köpte en wunderbaum. Skulle faktiskt haft en Skogsfrisk för det hade alltid farsan i sin bil. Men det blev en Everfresh. Därmed var det minnet planterat för evigt...

Kompisen fick körkort något halvår senare och kom då rullande i en Toyota Camry av senaste snitt. Då förstod jag varför hans pappa var så brummig. Om jag hade fått en så fin bil så skulle minsann inte de vara sämre. Kompisen hade elhissar, farthållare och en mycket exotisk utrustning som var AC! Som 18-åringar var detta inte så vanligt i förstabilen.

Kompisen hade dock sin bil i över 10 år. Då var den rätt skabbig. Han köpte en helt ny Toyota och körde den i botten för att senare byta till en ny igen. Tror han är inne på sin 4:e bil. Smart gjort"

Ni känner igen det där? Tack om man hade behållit den där fina (Välj bil) istället för...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang