Roligaste vinterbilen?

Pi Just another freak in the freak kingdom
26 september 2007 · 378 Inlägg

Erick skrev:
Jag letar efter en sierra 2.9 xr4i att ha och leka med smile stora v6an och fyrspett smile

Mvh
Erick

Hade en sådan för några år sedan och det var nog den roligaste vinterbilen jag har haft.

I vinter så ska ja prova på en Bmw 535 (e34) Ska bli kul å se hur den uppför sig. Kommer dock aldrig att skaffa en golf 2:a till vinterbil igen. Dom vill ju bara gå rakt hmm.

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
26 september 2007 · 252 Inlägg

Pi skrev:

Erick skrev:
Jag letar efter en sierra 2.9 xr4i att ha och leka med smile stora v6an och fyrspett smile

Mvh
Erick

Hade en sådan för några år sedan och det var nog den roligaste vinterbilen jag har haft.

I vinter så ska ja prova på en Bmw 535 (e34) Ska bli kul å se hur den uppför sig. Kommer dock aldrig att skaffa en golf 2:a till vinterbil igen. Dom vill ju bara gå rakt hmm.

Då e de dig det beror på, båda golfarna ja har haft har varit hur kul som helst som vinterbilar,

Zwudda Refined
26 september 2007 · 1 770 Inlägg

Ford Siera DOCH, är nu inne på min tredje sådan smile helt underbara bilar.

henrikeriksson
8 september 2014 · 3 Inlägg

Väldigt klagande på fwd. Går det rakt vill jag påstå att det är skit bakom ratten.  smile handbroms behöver man inte heller, någorlunda välbalanserad,  stänga abs:en, vänsterbroms, nogranna instyrningar och hålla speeden uppe så går det kanon.  Bara att kolla på trimmat 2wd i rally-SM för er som inte tror på det smile

Saab 9-3 aero "Den lilla röda traktorn" (2001)
SportPilot Ubåtsingenjör
8 september 2014 · 7 228 Inlägg

henrikeriksson skrev:
Väldigt klagande på fwd. Går det rakt vill jag påstå att det är skit bakom ratten.  smile handbroms behöver man inte heller, någorlunda välbalanserad,  stänga abs:en, vänsterbroms, nogranna instyrningar och hålla speeden uppe så går det kanon.  Bara att kolla på trimmat 2wd i rally-SM för er som inte tror på det smile

det var inget dåligt tråd lyft tongue

tycker impreza är en grym vinter bil, skit rolig .. men den bästa vinterbilen jag haft är a8an

som evildan säger här under, säker bra värme och grym komfort

Senast redigerat av CHEEVA (8 september 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
8 september 2014 ·

Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

_XenoX_ Tekniker
8 september 2014 · 221 Inlägg

Jag måste säga att Volvo 340 med B19a är en jäkligt rolig bil. Väl balanserad (tro de eller ej)
Man kan hänga 90graders ställ utan problem smile

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
8 september 2014 · 1 004 Inlägg

Evildan skrev:
Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

Volvo 240 big_smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
_XenoX_ Tekniker
8 september 2014 · 221 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:
Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

Volvo 240 big_smile

Helt OK

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
Evildan
8 september 2014 ·

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:
Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

Volvo 240 big_smile

Den uppfyller 1 av 3 punkter jag skrev ned. wink

Subaru-STi
8 september 2014 · 45 Inlägg

Min subaru är rätt kul! Ställbar mittdiff också.  Men den är man lite rädd om så det tar bort lite av det roliga. Volvo 740 nominerar jag. Billigt och kul wink

Audi A6 3.0 TFSI "V6 Kompressor" (2012)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
8 september 2014 · 1 004 Inlägg

Evildan skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:
Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

Volvo 240 big_smile

Den uppfyller 1 av 3 punkter jag skrev ned. wink

Tycker den uppfyller alla 3 jag! lol

"My drinkingteam has a racingproblem"
JIM83
8 september 2014 · 14 Inlägg

henrikeriksson skrev:
Väldigt klagande på fwd. Går det rakt vill jag påstå att det är skit bakom ratten.  smile handbroms behöver man inte heller, någorlunda välbalanserad,  stänga abs:en, vänsterbroms, nogranna instyrningar och hålla speeden uppe så går det kanon.  Bara att kolla på trimmat 2wd i rally-SM för er som inte tror på det smile

Precis..går ju liksom att få mycket fina bredhäng med Peugeot 605 Turbo diesel utan att använda handbromsen,man liksom vänsterbromsar..och det kan gå riktigt brett,till och med så det skriker i bakdäcken...det beror på vem som kör hur bilen beter sig...

Mercedes 190E (w201) "Sportline" (1990)
Mercedes 190E 2,6 "190E sportline" (1990)
Volvo Amazon "121" (1970)
Evildan
8 september 2014 ·

Evildan skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:
Årets trådlyft tror jag.

Den roligaste vinterbilen är enligt mig en bil med bra värme, trygga köregenskaper och hög aktiv säkerhet ifall man kommer i närkontakt med någon av "rallyförarna" längre upp i tråden när dom tappat kontrollen över sitt fordon.

Volvo 240 big_smile

Den uppfyller 1 av 3 punkter jag skrev ned. wink

Har du Coroneten som vinterbilsreferens förstår jag dig absolut. wink

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
8 september 2014 · 1 004 Inlägg

Evildan skrev:

Evildan skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Volvo 240 big_smile

Den uppfyller 1 av 3 punkter jag skrev ned. wink

Har du Coroneten som vinterbilsreferens förstår jag dig absolut. wink

smile Bra värme har den iallafall, som inte går att stänga av yikes

"My drinkingteam has a racingproblem"
Evildan
8 september 2014 ·

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:

Evildan skrev:

Den uppfyller 1 av 3 punkter jag skrev ned. wink

Har du Coroneten som vinterbilsreferens förstår jag dig absolut. wink

smile Bra värme har den iallafall, som inte går att stänga av yikes

Mycket värmeavgivning från den gjutjärnsspisen.
Ställ den på tomgång redan nu så har du fixat oss en snöfri vinter, den värmekällan går inte av för hackor.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
8 september 2014 · 1 004 Inlägg

Evildan skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Evildan skrev:

Har du Coroneten som vinterbilsreferens förstår jag dig absolut. wink

smile Bra värme har den iallafall, som inte går att stänga av yikes

Mycket värmeavgivning från den gjutjärnsspisen.
Ställ den på tomgång redan nu så har du fixat oss en snöfri vinter, den värmekällan går inte av för hackor.

Haha det gör jag så gärna!! FTW (F*ck The Winter) big_smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
IceEyes Varningar: För många..
8 september 2014 · 2 552 Inlägg

Mercedes 190 får min röst. Kompakt, smidig, välbalanserad och stryktålig som få. Dessutom vill jag minnas att värmesystemet inte heller är fy skam.

Glädjen i att leka runt med en 740 begriper jag dock inte. Visst är den solid och tålig men att sladda loss med min förra 740 var ju som att snurra runt med en stor och klumpig container tongue

BMW E30 är alldeles för "lättfotad" och svårkontrollerad enligt mitt tycke, men Ford Sierra är däremot en skojig kamrat under vinterhalvåret.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
JIM83
8 september 2014 · 14 Inlägg

_XenoX_ skrev:
Jag måste säga att Volvo 340 med B19a är en jäkligt rolig bil. Väl balanserad (tro de eller ej)
Man kan hänga 90graders ställ utan problem smile

Det funkar med 240 också,går att lägga golf 2:a i 90 grader på raka i ca 60-70 meter innan kurvan för att sedan när man  rätat upp bilen till körriktningen så är det bara att gasa...

Senast redigerat av JIM83 (8 september 2014)

Mercedes 190E (w201) "Sportline" (1990)
Volvo Amazon "121" (1970)
Mercedes 190E 2,6 "190E sportline" (1990)
Screampipe
8 september 2014 · 159 Inlägg

Min impreza är rolig på vintern, bästa awd bilen enligt mej
Annars funkar 240 jävligt fint wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang