Svetsblänk

Germax
28 september 2007 · 12 086 Inlägg

Verkar finnas olika svetsblänk?

De jag hade va något som jag skulle vilja likna vid en nära-döden-upplevelse.
Jag hade svetsat mag i 9 timmar (inte konstant) utan hjälm och gick o la mig när jag kom hem. Vaknade någon timme lr två efter av en kännsla som är obeskrivlig. Det sved och smärtade så jag trodde först jag höll på o dö, jag såg ingenting för jag kunde inte öppna ögonen.. lr så gjorde jag de o inte såg något minns inte. Men de va brutalt, låg i säkert 10 timmar och bara kände hur de malde smärta i ögonen.

Men sen efter 12 timmar så va de i princip helt borta. Inga smärtor iaf.

snoddas
28 september 2007 · 1 142 Inlägg

svetsade i skolan i 4timmar i streck utan hjälm och kvällen sen så gick de inte att sova kändes som sandpapper under ögonlocken och varje gång man stängde ögonen kändes det som en swimmingpool där inne var som om ögonen fylldes på med vatten...och sen dess kör ja med hjälp 24/7 har man vart med om det en gång vill man inte fler...

Xaben
28 september 2007 · 213 Inlägg

har fått svets blänk ett par gånger, tips kör med blöt handuk ta ögon droppar och sitt inte vid datorn el något annat som är krävande för ögonen

Xaben
28 september 2007 · 213 Inlägg

mo_tattoo skrev:
jag är inte så insatt, har aldrig fått det själv, jag svetsar så sällan, men menar ni alltså att man kan få det trots att man använder svetshjälm?
eller är det bara om man slarvar med hjälmen (blundar eller håller för med handen eller nåt annat mindre smart big_smile )?

kör man med en bra hjälm och är försiktig är de ingen fara smile
men köra man me nå skit från 1835 så brukar man ju kolla lite å sidan å så innan man svttsar och kan bli en miss el så,
sen beror de ju på hur kännsliga ögon man har smile

200_sx Besiktningstekniker
28 september 2007 · 275 Inlägg

Den bästa huskuren är kallt kaffe! Fungerar utmärkt.. Koffeinet i kaffet bedövar nämligen

Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
pippaaN
29 september 2007 · 987 Inlägg

Verkar finnas rätt mycket man kan göra åt saken med huskurer! Får tacka än engång, nu ser jag inte ens speciellt grumligt.. haha big_smile

i like it load
chrille_ Servicerådgivare
29 september 2007 · 715 Inlägg

fyfan jag lider med dig svetsblänk e fan riktigt jobbigt hoppas de blir bra snart!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
HoKkee
29 september 2007 · 845 Inlägg

jobbigt åt dig!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang