Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

Japs-Jens
23 september 2009 · 1 503 Inlägg

Matz-The-Man skrev:

Oboy6 skrev:

Matz-The-Man skrev:
fina siffror det:) kan du få ut mer på det chipet du har nu eller är det nytt sprut som gäller om du ska ha mer?

Jag antar att om man vill öka effekten ännu mer så är det nytt sprut som gäller. Men det är inget jag har planerat. Skulle vara kul att nån gång i framtiden slänga på större turbo, andra spridare och nytt sprut mm. Men men, jag är nöjd som det är smile

okej:) kan tänka mig att 300hk skjuter på rätt:D

Arrå helt ok smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
26 september 2009 · 1 503 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/17/16271/52423/52423-1611477.jpg

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
26 september 2009 · 4 670 Inlägg

Nice big_smile

NIzmO Ollikkala Racing
26 september 2009 · 1 724 Inlägg

Sådär, fanns ju papper på det hela med smile .

Blev själv lite nyfiken på vad man kan ha då jag har liknande mods som dig så har beställt egen bromsning wink .

- Time Attack -
syabo
12 november 2009 · 1 278 Inlägg

händer de nått  med bilen i vinter?tongue

Street Knight
Barne Drifter
13 november 2009 · 283 Inlägg

Grattis till Garaget rekomenderar!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=
Nissan 200sx "Nissan 570sx" (1992)
Japs-Jens
2 september 2010 · 1 503 Inlägg

Hopp! Sitter hemma och är sjuk idag så tänkte passa på att uppdatera lite på vad som hänt smile

Sålde Nizzan i höstas eftersom jag skulle flytta hemifrån och tänkte köpa mig en "normal" bil, typ golf..
MEN det höll inte länge. På våren började jag leta efter en ny S13 som skulle vara nästintill original och som man även skulle kunna ha som vinterbil. Sagt och gjort, köpte på mig denna:

https://www1.garaget.org/archive/17/16271/200790/200790-1881175.jpg

Körde med den i cirka 2 månader och den gick kanon. Då fick jag ett samtal av killen som köpt Nizzan där han berättade att bilen inte gick igenom besiktningen pga avgasvärdena. Så efter lite snack kom vi fram till att jag kunde få köpa tillbaka den. Åkte för att kika på den och den såg nästintill ut som när jag sålde den. Hade fått sig en törn på fronten,  annars var det inget anmärkningsvärt. Det positiva var att det satt nya belägg och nya skivor på runt om. Efter lite prutning kände jag att priset var rätt och vipps så satt man i Nizzan påväg hem igen smile

Iaf, samtliga avgasvärden var för höga så jag antog att anledningen var att han fick för mkt soppa (lambda 0,70, ska vara 0,98-1,01 typ). Prövade att byta chip till ett Turbopilot-chip men lambda blev densamma. Har inte haft mkt tid för bilen i sommar men nu har jag äntligen tagit tag i saken igen!
Nizzan är för tillfället parkerad hemma i verkstan och ska få en rejäl service. Ny kamrem, nytt luftfilter mm.

Ska även se till att lösa problemet med varför han får för mkt soppa. Har gjort en checklista som jag gärna  delar av mig av:

* Skitig LMM.
* Trasig BTR.
* Luftläcka på IC-rören.
* Läckande dumpventil.
* Dåligt mappat chip.
* Spridare som hängt sig.

Har ni mer tips för ni mer än gärna dela med er.

Nizzan will rise again! wink

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Aerodynamik ...
2 september 2010 · 7 120 Inlägg

Yay! Fan va kul att du är tillbaka!
Hoppas du hittar felet och uppdaterar ofta! wink

Glimbrant_S13
3 september 2010 · 29 Inlägg

Läst igenom alla 35 sidor och måste säga vilket sjysst arbete du har lagt ner.
Förresten dom vita mätartavlorna som du har in din Nizzan, du har inte kvar filen? Länken som du länkade här i tråden funkade inte längre.

Japs-Jens
5 september 2010 · 1 503 Inlägg

Cuowee skrev:
Läst igenom alla 35 sidor och måste säga vilket sjysst arbete du har lagt ner.
Förresten dom vita mätartavlorna som du har in din Nizzan, du har inte kvar filen? Länken som du länkade här i tråden funkade inte längre.

Kul att höra! Dom filerna finns i tryggt förvar på min hårddisk wink Bara att ge mig en mailadress att skicka dom till smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
5 september 2010 · 1 503 Inlägg

Hittade felet igår efter att ha kontrollerat bränsletrycket. Den sketna dumpventilen som sitter på just nu stänger inte ordentligt tongue Så det blir att kosta på sig en ny. Öppen eller återcirkulerande, det är frågan..

Senast redigerat av Oboy6 (5 september 2010)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kevlar_soul
5 september 2010 ·

Den dump jag har är läskigt bra.. Blitz Dual Drive..

Japs-Jens
7 september 2010 · 1 503 Inlägg

Besiktade Nizzan idag och han gick igenom! Brickade dumpventilen så att den stängde ordentligt och allt var som det skulle smile

Nu ska det åkas igen!

Senast redigerat av Oboy6 (7 september 2010)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
NOOX
7 september 2010 · 873 Inlägg

congratz oboy mannen smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Mickius
20 september 2010 · 4 670 Inlägg

Den e ju sjukt snygg smile

Japs-Jens
20 oktober 2010 · 1 503 Inlägg

Bilen ligger ute på blocket för tillfället för 65 000 kr. Är lite sugen på en Impreza för att kunna åka även vintertid. Men ger ingen 65 så behåller jag den. Har i så fall planer för lite nya saker som tex:

* Återcirkulerande dumpventil
* Elektronisk laddtrycksstyrning
* Större spridare
* Chip anpassat för nya spridare + z32 lmm

Bilen går bättre än någonsin nu iaf. Så vilket det än blir är jag nöjd smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
18 april 2012 · 1 503 Inlägg

Tänkte bara berätta att jag precis startat ett eget företag vid namn Japs-Jens. På Japs-Jens kan man hitta mycket information till framförallt Nissan 200sx och Nissan Skyline. Finns även en webbshop där man kan köpa delar av mig som jag rekommenderar.

T.ex. nya 440cc spridare till Nissan 200sx S13: http://www.japs-jens.se/Japsdelar-Saelj … 200sx-S13/


Kika gärna in på sidan!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang