Bromsskivor från Biltema ??

anderzohn bilbytarkung
6 december 2007 · 196 Inlägg

har kört med skivorna på flera av mina bilar..inga problem alls..beläggen däremot köper ja inte där har en tendes te att damma rätt mycke

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
bmx
6 december 2007 · 7 100 Inlägg

jag kör med biltema skivor,funkar perfekt,no problemas smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
6 december 2007 · 7 100 Inlägg

fordelvis skrev:
Skivor skulle jag då köpt.. inga klagomål från sundsvall iaf.. beläggen är sisådär..

köpt allt mitt från biltema i sundvall,och beläggen funkar perfekt för mej,inge gnissel eller nåt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
evilaudio
6 december 2007 · 16 195 Inlägg

saken e den att när biltema va nytt så hade dom problem me sina skivor.. men nu funkar dom hur bra som helst smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Turbo_rekan
6 december 2007 · 56 Inlägg

Beror på hur man har tänkt o köra

evilaudio
6 december 2007 · 16 195 Inlägg

Turbo_rekan skrev:
Beror på hur man har tänkt o köra

dom flesta "vardagskör" väl.. smile   ska man ha de på en lekbil så kanske man borde skaffa slitsat å greenstuff elle liknande..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
kwansa Hmm, vet inte?
6 december 2007 · 1 775 Inlägg

Kör med biltema skivor runt om på 9-3:an, och biltema belägg bak. det funkar kanon!
Fram har jag ferodo belägg, dem billigast för 400-450:-
Fram sätter jag aldrig biltemas belägg igen, bilen lät som en fiol efter 10-15 mil big_smile

*edit* jag har åkt 300-400 mil, och dem ser nya ut. även så blir det mycke bromsningar eftersom jag kör automat smile.

Senast redigerat av kwansa (6 december 2007)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
mazdalover
6 december 2007 · 542 Inlägg

skivorna från biltema har vi haft på bilar i familjen länge men beläggen är under all kritik.
dom tappar "bettet" fort som bara den om man kör aktivt.
och dom dammar något fruktansvärt, inte fint med svart/bruna fälgar


mitt recept är biltemaskivor och grenstuff belägg

mvh mazdalover

zlaban08 Glidarn
6 december 2007 · 408 Inlägg

mash100 skrev:

DeutscheWagen skrev:
Ja köpte Biltemas skivor till min BMW jag har hunnit avverka ca 300 mil med dom och än så länge så funkar dom kanon.

Mvh

När man frågar på en verkstad så säger dom att det är bara skit, blir skeva på nolltid.Dom vill kränga Mekonomens som kostar dubbelt så mkt.
Någon annan som kört lite längre?
mash

Kört över 1000 mil nu å dem funkar hur bra som helst!!

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
engolf
7 december 2007 · 3 235 Inlägg

Jag har hört att både biltema och mekonomen köper av samma producent, men har olika förpackningar. Vet inte om det stämmer, men även om det är bara bullshit, så har jag aldrig haft problem med biltema-delar. (Men att köpa elektronik där ska man passa sig för...sad

DasAuto
7 december 2007 · 2 751 Inlägg

Ja ska iaf ha biltemas på min golf(bak) fram ska de bli Brembo Max, tror det är mycket viktigare med bra framskivor.....

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
german
7 december 2007 · 31 Inlägg

Som lite lök på laxen kan jag nämna att när vi monterat biltemas belägg på en volvo 360 så delade själva belägget sig från metallplattan det sitter på, efter ett tag. Nu kan det ju komma måndags ex. från vilken tillverkare som helst men.. Nja, köp riktiga grejer. Bromsar är viktiga saker!

Driving a fast Saab is like coming out of the closit.. People will be surprised, but youre still gay.....
Tomas_H
7 december 2007 · 486 Inlägg

engolf skrev:
Jag har hört att både biltema och mekonomen köper av samma producent, men har olika förpackningar. Vet inte om det stämmer, men även om det är bara bullshit, så har jag aldrig haft problem med biltema-delar. (Men att köpa elektronik där ska man passa sig för...sad

Jag tror inte det. Jag monterade biltema skivor runtom på min bil i våras. Och då jämförde jag med dom tidigare skivorna, Norbit, från Autoexperten. Och Biltemas skivor var inte alls lika välgjorda. Det var mycket mera grader och vassa kanter på Biltemas.

Jag har åkt över 500mil i sommar med Biltema skivor och belägg och dom började gnissla mot slutet av sommaren. Typ September. Vid vardaglig körning så rekomenderar jag absolut Biltemas skivor. Funkar kanonbra till det. Beläggens största nackdel är att dom sotar så förbannant tycker jag. Inte så kul med vita fälgar sad.

Men jag kan tillägga att skivorna slog sig efter ca 5 varv på Knutstorp......roll.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Andreas_ace
7 december 2007 · 375 Inlägg

Köpte klossar från Biltema för ca 7 månader sedan. Bak började skrika efter ca 1 månad. Köpte deras antiskrikplattor och satte på bakklossarna och då upphörde det direkt.

Bytte skivor skivor runt om bilen. 1 månad sedan i fram och 1 vecka sedan i bak.

Klossarna såg fräsha ut, trots jag bromsar ganska mycket, dock inte hårdare än normalt.

Skivorna är för tidiga att svara på, men jag har inga vibbrationer när jag bromsar och dem tar som dem ska.
Har även provat bromsa in hårt(!) från 50km/h-0 och det gick hur fint som helst.

Dock har jag hört att dem är gjorda av lite billigare material, så dem tål inte värme lika bra. Dvs mycket hårda inbromsningar med lastad bil/trailer.

Jag säger iaf om du kör normalt så kan du välja Biltema, snackar vi mycket inbromsningar och hårt så bör du nog köpa skivor från ex mekonomen eller Micro.

Volvo 740GL (1990)
bmx
7 december 2007 · 7 100 Inlägg

evilaudio skrev:

Turbo_rekan skrev:
Beror på hur man har tänkt o köra

dom flesta "vardagskör" väl.. smile   ska man ha de på en lekbil så kanske man borde skaffa slitsat å greenstuff elle liknande..

haha,vardagskör allrig med forden,full gas hela tiden cool
och den har jag biltema saker på som skivor och belägg.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

bmx skrev:

evilaudio skrev:

Turbo_rekan skrev:
Beror på hur man har tänkt o köra

dom flesta "vardagskör" väl.. smile   ska man ha de på en lekbil så kanske man borde skaffa slitsat å greenstuff elle liknande..

haha,vardagskör allrig med forden,full gas hela tiden cool
och den har jag biltema saker på som skivor och belägg.

Sen är det ju skillnad på att köra på allmän väg och på bana wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
bmx
7 december 2007 · 7 100 Inlägg

John87 skrev:

bmx skrev:

evilaudio skrev:

dom flesta "vardagskör" väl.. smile   ska man ha de på en lekbil så kanske man borde skaffa slitsat å greenstuff elle liknande..

haha,vardagskör allrig med forden,full gas hela tiden cool
och den har jag biltema saker på som skivor och belägg.

Sen är det ju skillnad på att köra på allmän väg och på bana wink

hehe jaoo,fast där jag bor så är byn lika stor som en bana,så de borde väll räknas? big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
svanstrom a
8 december 2007 · 414 Inlägg

Har biltemas skivor runt om på mercan tongue O har väl kört 200-300 mil med dom o än så länge funkar dom kanon! wink

hej
pr0ny
8 december 2007 · 99 Inlägg

Kör man inte aktivt med bilen så ser inte jag nån anledning varför man inte ska köra med biltemas saker. kör man därimot aktivt så är man la inte helt bright om man sätter på såddana prylar smile

NiV3Rt
8 december 2007 · 371 Inlägg

Jag var lite snål och köpte biltemaskivor bak för ett tag sen. Har inte fått tummen ur röven och satt dit dem än bara. Fram kör jag mekonomenskivor. Känns dumt att snåla där fram...

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang