När måste man betala hos tandläkarn?

richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

bmx skrev:

richardoo290 skrev:

bmx skrev:
ja grejade nån tandförsäkring ja,kostar 50 kr månaden typ,de kan vara värt de!!

vad är det för försäkring? vad täcker den?  allt utom undersökningar?

öhhh,kommer fan inte ihåg,står på pappret fast den ligger ute i bilen,ska kolla upp de sen tongue

gör det, fan blev riktigt nyfiken på dedär nu tongue
rotfyllning o sånt e fan inte billigt men kan man slippa de för en 50-lapp i månade e ju det kanon!

bmx
8 januari 2008 · 7 100 Inlägg

richardoo290 skrev:

bmx skrev:

richardoo290 skrev:

vad är det för försäkring? vad täcker den?  allt utom undersökningar?

öhhh,kommer fan inte ihåg,står på pappret fast den ligger ute i bilen,ska kolla upp de sen tongue

gör det, fan blev riktigt nyfiken på dedär nu tongue
rotfyllning o sånt e fan inte billigt men kan man slippa de för en 50-lapp i månade e ju det kanon!

japp smile
sen beror de på hur ens tänder såg ut ochså,fanns typ olika risker,ja hadde 2:an tror ja,men sen om de värre så kostar de mera och sånt!
sen så har jag för mej att den gilldes utomlands ochså,man får typ nå kort!

men som sagt,ska kolla upp de tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
8 januari 2008 · 277 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
19år är det som gäller.

det låter mysko..jag gick till tandläkarn när jag var 19 å jag fick bannemej betala!
dom sa till mej att det är tills man fyllt 18 sen kostar det:(

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
ILarsaI
8 januari 2008 · 326 Inlägg

Det som bmx talar om är frisktandvård. Man gör en vanlig undersökning och skriver ett 2-årigt avtal om fri tandvård, allt ingår utom kosmetiskt tandjobb.
Årskostnaden avgörs efter hur dina tänder ser ut, jag tror de har en åtta-gradig kostnads-skala. Ju sämre tänder desto dyrare.

Jag har själv friskvårds-avtal och betalar ~2 100:-/år. Efter att jag fixade avtalet gjorde jag 3 lagningar, skaffade bettskena (gnisslar tänder i sömnen) och drog ut en visdomstand. Det har redan betalat sig med råge. smile

putte-p
9 januari 2008 ·

Var hos tandläkaren idag för första gången på 8 år. Bet sönder en tand i somras och för två veckor sedan visade sig resultatet i form av inflammation. Lagning av trasig tand 1200 spänn. Återbesök om två månader med ev rotfyllning. Kort sagt, gå i tid!

Germax
9 januari 2008 · 12 086 Inlägg

skumtezz skrev:
mmmh nu måste jag tänka här.. jag fyller i mars. jag gick till tandläkaren i januari då va jag 19 skulle fylla 20. och jag behövde inte betala smile

Det är inte lustigt, du läste antagligen inte mitt inlägg. Det första helt korrekta smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang