"liquisoLe" 200sx s13 - från orginal till stylad [NU 19.7 - lite småsaker beställda..]

liquisole
11 maj 2008 · 1 237 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/55/54912/83306/83306-1094890.jpg
Detta är då min lilla projekttråd som kommer beroende på ekonomin att gå frammåt i rask/långsam takt wink 
Bilen är en Nissan 200sx (r)s13, importerad från Tyskland i helt orginalskick. Förra ägaren hade dock av nån orsak installerat webasto i bilen vilket jag inte precis kommer ha nytta av då jag endast har den i bruk på sommaren! smile 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/framtidsplaner.jpg

[X]Nya fälgar
[X]sänkning 40mm cobra
[X]Shortshifter Autobahn88
[X/] Momo Växelknopp & pedaler
[X]tonade rutor
[]kjolpaket
[]Lackera om bilen, möjligtsvis endast taket (svart)
[X]dekaler
[X] lysande sleepy eyes
[X] Crystal clear tonade framblinkers/posljus
[]Takförlängare "takvinge"
[X]catback 3''
[X]HKS-style dump
[X]lacka plastdetaljer @ inredningen metallic ljusgrått.
[X]xenonkonvertera
[]andra speglar
[X]laddtrycksmätare+oljetemp mätare @ a-stolpe
[]Oljekyl
[]Turbotimer
[]Ny IC
[X]CRYSTAL EURO STYLE BLACK SMOKED  baklyktor
____
Service :
[x]Oljebyte (219.000)(Neste 5w-40w helsyntetisk)
[]fläktrem
[]kamrem

Kommer säkert att lägga till mera alternativt ta bort, då intresset för vissa saker försvinner, eller kommer till tongue

Kan väl börja med att lägga in några bilder på hur bilen såg ut vid köp.


http://data.fuskbugg.se/skalman01/PIC_0163.JPG
http://www.garaget.org/video/saezniuvvzae (filmklipp)

Uppskattar kommentarer samt ideér, negativ kritik är även välkommen sålänge den är konstruktiv smile

-2 b continued -

Senast redigerat av liquisole (19 juli 2011)

Rallyhalle
11 maj 2008 · 4 299 Inlägg

me tanke på förra tråden som kommer de här verkligen o följas smile

Hur länge till ska du göra lumpen då??

liquisole
11 maj 2008 · 1 237 Inlägg

Rallyhalle skrev:
me tanke på förra tråden som kommer de här verkligen o följas smile

Hur länge till ska du göra lumpen då??

tack, kul att nån kommer att följa den ivarjefall tongue , har 144 dagar kvar wink så kommer rätt så opassligt ut till hösten när det är garaget som kallar på bilen... om jag inte förstås hyr nåt garage som jag kan dra till och mecka på bilen smile

Perss0n
11 maj 2008 · 435 Inlägg

ja det här ska bli spännande att se smile

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
liquisole
11 maj 2008 · 1 237 Inlägg

Perss0n skrev:
ja det här ska bli spännande att se smile

tackar smile har faktist funderat på samma kit som du har på din nissan, speciellt bakspoilern!

Perss0n
12 maj 2008 · 435 Inlägg

liquisole skrev:

Perss0n skrev:
ja det här ska bli spännande att se smile

tackar smile har faktist funderat på samma kit som du har på din nissan, speciellt bakspoilern!

jo den är fet gillar inte direkt fronten så ska nog ta att göra om den, sidokjolarna funkar.. gav ju typ 5000 för allt nytt så det var ju inget att gnälla över.

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

Perss0n skrev:

liquisole skrev:

Perss0n skrev:
ja det här ska bli spännande att se smile

tackar smile har faktist funderat på samma kit som du har på din nissan, speciellt bakspoilern!

jo den är fet gillar inte direkt fronten så ska nog ta att göra om den, sidokjolarna funkar.. gav ju typ 5000 för allt nytt så det var ju inget att gnälla över.

nice, rätt så billigt då smile . Inget fel på fronten alls, dock finns det nog snyggare säkert wink

Perss0n
12 maj 2008 · 435 Inlägg

liquisole skrev:

Perss0n skrev:

liquisole skrev:

tackar smile har faktist funderat på samma kit som du har på din nissan, speciellt bakspoilern!

jo den är fet gillar inte direkt fronten så ska nog ta att göra om den, sidokjolarna funkar.. gav ju typ 5000 för allt nytt så det var ju inget att gnälla över.

nice, rätt så billigt då smile . Inget fel på fronten alls, dock finns det nog snyggare säkert wink

ja snyggare finns det ju alltid tongue men man får nöja sig med något helt enkelt. bara att ta sig ut i garaget och komma igång nu då smile

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

dessa delar har jag hittils funderat på, får se om jag ändrar planerna, kan hända då köpet kommer att bli i höst när jag börjar jobba...

fram-kofångare :
http://www.completos.fi/tuotekuvat/XRNS13FBRW.jpg
bak-kofångare :
http://www.completos.fi/tuotekuvat/XRNS13RBGPS.jpg
vinge :
http://www.completos.fi/tuotekuvat/XRNS13RBINV.jpg

har dock på känn att jag kommer att ändra mig x antal gånger än ;P

edit : har redan ändrat mig ang. framkofångare. usch och usch smile

Senast redigerat av liquisole (18 augusti 2008)

liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

ser grymmare ut att ha regbrickan på fronten borta, nån här som kör så eller vet vad polisen tycker om det? tongue

http://data.fuskbugg.se/skalman01/madickenpark.jpg

Rallyhalle
12 maj 2008 · 4 299 Inlägg

ja du, svenska polisen gillar de inte alls tongue Ingen aning om va den finska säger...
Men de blir grymt nice utan wink

liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

Rallyhalle skrev:
ja du, svenska polisen gillar de inte alls tongue Ingen aning om va den finska säger...
Men de blir grymt nice utan wink

har du några egna erfarenheter? tongue skulle vara kul att höra big_smile

terazzi
12 maj 2008 ·

Ja d ser ju lovande ut wink men hade skippat vingen helt, men det är min smak ^^ inte min bil wink men önskar dig lycka till smile en kompis körde utan skylt, det tyckte inte blåbären om alls tongue

Rallyhalle
12 maj 2008 · 4 299 Inlägg

liquisole skrev:

Rallyhalle skrev:
ja du, svenska polisen gillar de inte alls tongue Ingen aning om va den finska säger...
Men de blir grymt nice utan wink

har du några egna erfarenheter? tongue skulle vara kul att höra big_smile

Bara från moppen där jag hade en reg.plåt från dekaltrim.nu, polaren fick böter för samma grej så jag ha de väl för en gångs skull lite tur wink

Men man får böter för "avsaknad av reg.skylt fram" lr hur dom nu säger...

liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

terazzi skrev:
Ja d ser ju lovande ut wink men hade skippat vingen helt, men det är min smak ^^ inte min bil wink men önskar dig lycka till smile en kompis körde utan skylt, det tyckte inte blåbären om alls tongue

heh, vingen kommer troligtsvis till sist, så får se om det blir eller ej tongue. Hade han brickan i framrutan då? har den där för tillfället..

Jyrran
12 maj 2008 · 211 Inlägg

ja kan berätta att finska polisen gillar de inte heller big_smile inte egna erfarenheter men de var lite sura gentemot min vän elmer ;D(han hade den i vindrutan)

liquisole
12 maj 2008 · 1 237 Inlägg

Jyrran skrev:
ja kan berätta att finska polisen gillar de inte heller big_smile inte egna erfarenheter men de var lite sura gentemot min vän elmer ;D(han hade den i vindrutan)

ajdå tongue var de varning eller böter som gällde?

terazzi
12 maj 2008 ·

liquisole skrev:

terazzi skrev:
Ja d ser ju lovande ut wink men hade skippat vingen helt, men det är min smak ^^ inte min bil wink men önskar dig lycka till smile en kompis körde utan skylt, det tyckte inte blåbären om alls tongue

heh, vingen kommer troligtsvis till sist, så får se om det blir eller ej tongue. Hade han brickan i framrutan då? har den där för tillfället..

jao i framrutan smile hehe ohfan, önskar dig lycka till o ska hålla koll på denna tråden smile

Jyrran
13 maj 2008 · 211 Inlägg

liquisole skrev:

Jyrran skrev:
ja kan berätta att finska polisen gillar de inte heller big_smile inte egna erfarenheter men de var lite sura gentemot min vän elmer ;D(han hade den i vindrutan)

ajdå tongue var de varning eller böter som gällde?

de var endast varning den gången smile

liquisole
26 juli 2008 · 1 237 Inlägg

Miniupdate!

Trots lumpen har jag hunnit göra något smått på bilen.. Fixade idag lysande sleepy eyes, samt dioder i parkeringsbelysningen, samt påbörjade lackning av inredning. Mittpanelen ska ännu lackas samt några andra smådetaljer, får se om jag hinner med det ännu detta veckoslut! smile Här är ivarjefall två ganska dåliga bilder på sleepy-eyes samt inredningen!

<bilder borttagna>

Kommentera gärna! smile

Senast redigerat av liquisole (12 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang